اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

جنبش عدم تعهد در بیداری اسلامی نقش اثرگذار داشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران گفت: جنبش عدم تعهد در بیداری اسلامی نقش اثرگذار داشته است.

جنبش عدم تعهد در بیداری اسلامی نقش اثرگذار داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر بیان داشت: دشمنان تلاش زیادی برای عدم برگزاری این اجلاس در ایران داشته‌اند اما این اجلاس به‌زودی برگزار خواهد شد و نشان‌‌دهنده هویت و اقتدار کشور خواهد بود.

وی با اشاره حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز قدس، این روز را متفاوت از سال‌های دیگر در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و اظهار داشت: انواع تحریم و تهدید علیه ایران اسلامی، مظلومیت شیعه در عربستان و بحرین، مظلومیت سوریه با حضور حداقل 20 کشور برای کشتار فجیع زن و مرد سوری باعث تفاوت این راهپیمایی با دیگر سال‌ها شده که دستاوردهای فراوانی را نیز در پی خواهد داشت و یکی از دستاوردهای این حضور برملا شدن چهره ترکیه و تمامی معارضان به سوریه است.

مشایخ تصریح کرد: جنگ در سوریه جنگ با استکبار است زیرا این معارضان با پول سعودی‌ها و قطر، با اسلحه امریکا، با پایگاه‌های آموزشی ترکیه و با جاسوسی اسرائیل و حمایت اردن با سوریه در حال جنگ هستند و هدف آنها این است که همان طوری که قطر پایگاه آنها شد حکومتی در سوریه ایجاد شود که پایگاهی برای آنان شود.

خطیب جمعه نوشهر بیان داشت: بیداری اسلامی امریکا و اسرائیل را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان اذعان داشت: در شب و روز آخر ماه رمضان بخشیده شدن تعداد افراد به تعداد تمامی آنها در طول ماه است و از این جهت فضائل بسیاری دارد.

مشایخ یادآور شد: نماز عید فطر نیز در این روز اقامه خواهد شد و مسلمانان روزه دار در این روز زکات فطریه خود را در کنار برگزاری نماز عید به مراجع ذیصلاح تحویل دهند.

وی همچنین در ادامه بررسی آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: اختلافات و نابسامانی‌های خانوادگی از معضلات اجتماعی بوده که امروز گریبانگیر خانواده‌هاست.

مشایخ اذعان داشت: اختلافات بر سر ارث، اختلافات زناشویی و همچنین فرزندان بدون والدین از مصادیق این معضل است.

وی از طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: فراوانی طلاق نشان‌دهنده این است که جامعه از اسلام دور شده و فرهنگ جامعه ناسالم و غلط است.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول