اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

2 روستای رشت آبرسانی شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت طرح آبرسانی به دو روستای شهر رشت افتتاح شد.

2 روستای رشت آبرسانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستای حشکوا کوچصفهان این شهرستان با اشاره به اینکه در دهه فجر سال 90 پروژه‌های آبرسانی آغاز شده  و در مدت شش ماه به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: جهش اعتباری در پروژه‌های آ‌برسانی صورت گرفت.

محمد فرامینی، اعتبار سال گذشته طرح‌های آ‌برسانی به روستاها را 19 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال این رقم به حدود 25 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حاصل این اعتبارات در سطح استان لوله‌گذاری به طول یک‌هزار و 300 کیلومتر در مدت شش ماه بوده است، گفت: در شهر رشت حدود 380 کیلومتر برای روستاها کار لوله‌گذاری انجام شده است.

فرامینی تصریح کرد: جهش اعتبارات در بحث ارتقای بهره‌وری روستاها نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه آبرسانی به روستای حشکوا 316 خانوار از این نعمت بهره‌مند شدند، گفت: میزان اعتبار هزینه ‌شده برای افتتاح این طرح 7 ‌هزار و 500 میلیون ریال بوده است.

این مسئول به مقایسه عملکرد شرکت آب و فاضلاب در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دولت‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: لوله‌گذاری شبکه توزیع آب روستایی با توجه به پراکندگی واحدهای روستایی در دولت‌های گذشته تا سال 84 هفت‌هزار و 465 کیلومتر و در دولت‌های نهم و دهم به تنهایی حدود 5 هزار و 141 کیلومتر بوده است.

به گفته وی، لوله‌گذاری برای اجرای خطوط انتقال آب در دولت‌های گذشته 305 کیلومتر و در دولت‌های نهم و دهم یک‌هزار و 995 کیلومتر بوده است.

فرامینی، حفر چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق برای تامین آب روستاها در دولت‌های گذشته را 95 حلقه و در دولت‌های نهم و دهم 153 حلقه ذکر کرد.

وی با بیان اینکه بهسازی و بازسازی چشمه در دولت‌های گذشته 236 دهنه بوده است، گفت: در دولت‌های نهم و دهم این رقم به 498 دهنه رسیده است.

مدیر عامل شرکت آبفار گیلان احداث، تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ در دولت‌های گذشته را 160 واحد و در دولت‌های نهم و دهم 346 واحد عنوان کرد.

وی افزود: نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های کلرزن گازی در دولت‌های گذشته صفر دستگاه و در دولت‌های نهم و دهم 234 دستگاه در 659 روستا بوده است.

فرامینی تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه میکروبی، شیمیایی در دولت‌های گذشته را پنج واحد بیان کرد و گفت: این تعداد در دولت‌های نهم و دهم به 10 واحد افزایش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه میزان اعتبارات مصوب در دولت‌های گذشته 452 میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: این رقم در دولت‌های نهم و دهم به یک‌هزار و 419 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته این مسئول، درصد بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستاهای گیلان در دولت‌های گذشته 42 درصد بود که در دولت‌های نهم و دهم به 68 درصد رسیده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول