اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 1800 جانباز

گچساران سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت جانبازان و معلولان گچساران گفت: این شهرستان با دارا بودن آمار بالایی از جمعیت جانباز و معلول، سالن ورزشی مختص این قشر ندارد.

گچساران سالن ورزشی مختص جانبازان و معلولان ندارد

مهرزاد علیزاده صبح امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: ورزش جانبازان و معلولان جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین رده‌های ورزشی در سطح مسابقات بین‌المللی و جهانی است.

وی افزود: مشکلات زیادی بر سر راه جانبازان و معلولان وجود دارد و تفاوت بین ورزشکاران سالم و معلول از نظر بیمه و امکانات ورزشی بسیار زیاد است.

علیزاده تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد به جای توجه به معلولان که مشکلات زیادی در پیش رو دارند، ورزشکاران سالم مورد توجه مسئولان هستند.

وی یادآور شد: ورزش باید در برنامه روزانه هر فردی وجود داشته باشد، اما برای افراد دچار معلولیت، اهمیت ورزش بیشتر است.

علیزاده با بیان اینکه جانبازان و معلولان باید برنامه ورزشی مناسب با وضعیت بدنی خود را داشته باشند، ادامه داد: ورزش معلولان با توجه به نوع معلولیتی که دارند و اینکه کدام بخش از بدن و عضلات آسیب دیده باشد، ویژگی‌های خاص خود را دارد.

گچساران 3 هزار معلول دارد

دبیر هیئت جانبازان و معلولان گچساران گفت: در حال حاضر افزون بر 10 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 3 هزار نفر متعلق به گچساران است.

علیزاده ادامه داد: افزون بر یک‌هزار و 800 جانباز در گچساران و باشت وجود دارد که برای بهره‌مندی این جانبازان از فضای ورزشی مطلوب باید چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به نیازمندی‌های ورزشکاران جانباز و معلول گچسارانی افزود: هیچ‌گونه سالن ورزشی مختص این افراد در این شهرستان وجود ندارد در حالی که نیاز اصلی ورزشکاران جانباز و معلول سالن اختصاصی و مناسب‌سازی شده می‌باشد.

علیزاده با بیان اینکه هیئت جانبازان و معلولان گچساران 9 رشته ورزشی دارد، گفت: رشته‌های شنا، دارت، شطرنج، پینگ‌‌پنگ، دو و میدانی و والیبال نشسته از جمله رشته‌های فعال ورزشی این هیئت است.

والیبال نشسته گچساران به حمایت مسئولان نیاز دارد

دبیر هیئت جانبازان و معلولان گچساران با تقدیر از رئیس امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، وی را از حامیان اصلی ورزش والیبال نشسته این شهرستان دانست.

علیزاده افزود: تیم والیبال نشسته گچساران با کسب مقام قهرمانی و گرفتن سهمیه آسیایی، نیازمند همیاری و همکاری مسئولان برای حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی است.

وی حضور تیم والیبال نشسته گچساران را در مسابقات آسیایی افتخاری برای ورزش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و یادآور شد: تهران با وسعت جغرافیایی و جمعیت میلیونی تیم والیبال نشسته ندارد در حالی گچساران با جمعیت کم و امکانات محدود دارای تیم لیگ برتری در رشته والیبال نشسته است.

علیزاده از مسئولان خواست تا با توجه به محدودیت‌های جسمانی معلولان و جانبازان، در رسیدگی و حل مشکلات این قشر همت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول