اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی اصفهان:

دولت چرخه‌ اجرای بیمه فرهنگیان بازنشسته را به حرکت درآورد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: چرخه‌های حرکت بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته متوقف شده است، اما دولت باید چرخه‌های اجرای بیمه فرهنگیان بازنشسته را به حرکت درآورد.

دولت چرخه‌ اجرای بیمه فرهنگیان بازنشسته را به حرکت درآورد

سیدمحمد معز‌الدین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه یک میلیون بازنشسته در سطح کشور وجود دارد که حدود 800 هزار نفر از این افراد از بازنشستگان فرهنگی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر فرهنگیان بازنشسته برای گذراندن زندگی خود و خانواده با مشکلات عمده‌ای مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های بالای درمانی یکی از چالش‌های بزرگ در زندگی این افراد است، ادامه داد: هر ساله بهای دارو‌های مورد نیاز برای درمان افراد افزایش می‌یابد و علاوه بر آن نیز دارو‌های تخصصی برای بیماری‌های خاص نیز گران و نایاب است.

نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان، تصریح کرد: فرهنگیان بازنشسته از حدود دو سال پیش تاکنون منتظر اجرایی شدن بیمه طلایی بودند اما این بیمه در ماه‌های پایانی سال گذشته تنها به مدت چهار ماه نسبت به این افراد اجرا شد و سرانجام از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته امیدی برای اجرای مجدد بیمه طلایی ندارند و شواهد موجود گویای اجرا نشدن بیمه طلایی نسبت به این افراد است، اضافه کرد: در حال حاضر هنوز بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته محکم و ثابت نشده است و وزارت آموزش و پرورش اگر چه متولی فرهنگیان بازنشسته نیست اما وزیر آموزش و پرورش با تمام توان خود برای اجرای مجدد این بیمه نسبت به این افراد تلاش می‌کند.

معزالدین با بیان اینکه در حال حاضر چرخه‌های حرکت بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته متوقف شده است، تاکید کرد: دولت و متولیان رسیدگی به مشکلات فرهنگیان بازنشسته باید چرخه اجرای مجدد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را به حرکت درآورند و بارقه‌های امید را در دل این قشر از جامعه زنده کنند.

وی افزود: با اجرایی شدن بیمه طلایی نسبت به فرهنگیان بازنشسته بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های این افراد نسبت به مشکلات و هزینه‌های درمانی آنها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول