اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس:

کتاب‌های مختلف به منظور توانمند‌سازی زنان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری فارس گفت: تدوین کتاب‌های مختلف در حوزه زنان در راستا‌ی توانمند‌سازی این قشر صورت می‌گیرد.

کتاب‌های مختلف به منظور توانمند‌سازی زنان تدوین می‌شود

ناهید شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بهینه‌سازی مدیریت زنان در جامعه و خانواده یکی از برنامه‌های اصلی امور بانوان بوده که در قالب دوره‌های آموزشی، برگزاری سمینار، همایش‌ و جشنواره در سطح استان پیگیری شده است.

این مسئول ادامه داد: برای تحقق این بهینه‌سازی در مرتبه نخست برگزاری اجلاسی برای مشاوران فرمانداری و نمایندگان امور بانوان استانداری در دستگاه‌ها و ارائه آموزش‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات در مناسبت‌های زنان و به ویژه روز جهانی زن که با نشست‌های نقدی بر دیدگاه‌های فمینیستی، همایش نقد حقوق زن از دیدگاه غرب و جایگاه زن در اسلام در هفته عفاف و حجاب همراه بود، از دیگر مواردی است که توسط امور بانوان استانداری انجام گرفت.

همایش مصرف کالای ایرانی در هفته مبارزه با قاچاق کالا و تشکل‌های غیردولتی که به میزبانی فارس با حضور هفت استان برگزار شد در همین زمینه مورد اشاره شمس قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری همایش نشاط، بصیرت و امیدواری در دهه فجر اظهار کرد: همچنین همایش روز دختر با عنوان آیینه‌های لطافت در راستای بررسی روابط دختر و پسر و ملاک‌های انتخاب همسر برپا شد.

تدوین کتاب‌های مختلف در حوزه زنان، ساخت برنامه‌های انیمیشن و داستان زنان فارس در حوزه دفاع مقدس، کتاب 30 سال دفاع مقدس، داستان‌نویسی زنان در بوته نقد، تهیه فلش کارت به صورت کاریکاتور و داستان کوتاه در بحث عفاف و حجاب مثال‌های دیگری بود از تلاش‌های امور بانوان استانداری در بحث توانمند‌سازی زنان که در سخنان شمس به آن اشاره شد.

وی ادامه داد: دو طرح دختران روستا و آموزش زنان خانه‌دار در قالب طرح رحمت در سطح این استان به همین منظور در دستور کار قرار گرفت.

شمس در پایان یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت امور بانوان را حمایت همه‌جانبه از زنان برای رشد معنوی، علمی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: حمایت از بانوانی که در مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارند در همین راستا به طور جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول