اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

15 اکیپ بهداشت محیط آماده حضور در مناطق زلزله‌‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از آمادگی اعزام 15 اکیپ بهداشت محیط برای حضور در مناطق زلزله‌‌زده اهر خبر داد.

15 اکیپ بهداشت محیط آماده حضور در مناطق زلزله‌‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جریان اعزام کاروان کمک‌های بهداشتی، درمانی اردبیل به مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: در دو هفته گذشته سعی کردیم در مراحل مختلف نیازمندی هموطنان زلزله‌زده را در حوزه بهداشت و درمان تأمین کنیم به طوریکه بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی دو تن مواد بهداشتی درمانی به ویژه سموم و مواد گندزدا به اهر و ورزقان ارسال شده است.

وی به کنترل بیماری‌ها در مناطق زلزله‌زده با بهره‌گیری از توان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی پایگاه بهداشت روان اردبیل نیز از اقدامات مناسبی بوده که بخشی از آلام و نیازمندی خانواده‌ها در این مناطق پاسخ داده شده است.

پورفرضی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخلاف برخی از شایعات، بیماری واگیرداری را در منطقه شاهد نیستیم بلکه با استقرار اکیپ‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تبریز شاهد کنترل و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بهداشتی درمانی در منطقه هستیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های انجام شده همچنان تعدادی از نیروهای اورژانس ما در منطقه زلزله‌زده حاضر شده و به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

به گزارش فارس، اما از شهرستان مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد ستاد بهداشتی این شهرستان در مناطق زلزله‌زده استقرار یافته و به سرعت کار امدادرسانی و ساماندهی مناطق زلزله‌‌زده از نظر بهداشتی و درمانی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در حال انجام است.

فرهاد رئیسی از به‌کارگیری 40 نیروی درمانی استان در عملیات درمانی منطقه زلزله‌زده خبر داد و بیان کرد: بعد از انتقال مصدومان و رسیدگی به آنها مراقبت‌ها همچنان در منطقه ادامه دارد و ما از طریق بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر نیز پشتیبانی‌های خودمان را ادامه می‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود به ساماندهی روند درمانی در مناطق زلزله‌زده به نیازهای پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای درمانی، بحث اورژانسی و نیازهای مصدومان را مدنظر داشته و با اتمام عملیات، اکیپ‌های بهداشتی آنها وارد عمل شدند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول