اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌ رضوی:

احداث هر شهرداری با یک آتش‌نشانی رقم می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم در شهرداری‌ها آتش‌نشانی است و به این منظور احداث هر شهرداری با افتتاح یک آتش‌نشانی صورت می‌گیرد.

احداث هر شهرداری با یک آتش‌نشانی رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمجتبی علوی‌مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه خدمات شهری از آتش‌نشانی‌ها، فضاهای سبز آرامستان‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها تشکیل می‌شود و همچنین تمام خدماتی که به نوعی خدمت به شهروندان محسوب می‌شود را شامل است.

وی با تاکید بر این‌که باید به تقویت بنیه خدمات شهرداری‌ها کمک جدی شود، ادامه داد: با توجه به نیاز شهرداری‌ها و درجه بندی شهرداری‌ها می‌توان نیاز آنها را شناسایی و در جهت رفع آن کمک شایانی کرد.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌ رضوی بیان کرد: باید براساس تعداد جمعیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی را افزایش داد و به این نیاز شهر مبنی بر دسترسی آسان‌تر به خدمات آتش‌نشانی پاسخ مثبت داد.

علوی‌مقدم در ارتباط با خدمات اتوبوس‌رانی، خاطرنشان کرد: دولت کمک شایانی برای خدمات اتوبوس‌رانی به شهرداری‌ها کرده است و تقریبا 17.5 درصد از مبلغ اتوبوس را شهرداری و 82.5 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

وی یکی از موضوعاتی که در ارتباط با شهرداری‌ها می‌باشد را پیگیری تخلفات شوراها دانست و تصریح کرد: موضوعات شوراها، رسیدگی به تخلفات آنها و پیگیری مصوبات و برنامه‌ریزی امور شوراها از وظایف شهرداری‌ها است.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با فرمانداری‌ها و وظایف آنها، اضافه کرد: فرمانداری هماهنگ‌کننده بین شهرداری‌ها و کنترل کننده و ناظر بر اعمال آنها می‌باشد و همچنین انطباق مقررات شهر از وظایف اصلی فرمانداری‌ها به شمار می‌رود.  

علوی‌مقدم با اشاره به استخدامی شهرداری‌ها، عنوان کرد: تمام پست‌هایی که در شهرداری‌ها خالی است را از طریق اعلام نیاز شهرداری ها به آزمون گذاشته می‌شود که متولی این آزمون وزارت کشور است.

وی با اشاره به اینکه در هر آزمون استخدامی 3 برابر ظرفیت اعلام نیاز می‌شود گفت: در حال حاضر یک هزار و 339 پست در شهرداری‌های خراسان‌رضوی وجود دارد.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: برای برگزاری آزمون استخدامی باید اطلاع‌رسانی برای عموم صورت گیرد و تمام افراد در شرایط یکسانی در آزمون شرکت نمایند.

علوی‌مقدم در ارتباط با استخدام نیروهای انسانی، اذعان کرد: نخستین نیروهایی که از طریق شهرداری استخدام می‌شوند ماموران آتش‌نشانی و نیروهای پاسخگو به تلفن هستند

وی در ارتباط با هزینه‌های بخش اتوبوس‌رانی خاطرنشان کرد: برای خدمات اتوبوس‌رانی و بهایی که مردم برای استفاده از اتوبوس پرداخت می‌کنند، یک سوم هزینه را مردم، یک سوم را منابع داخلی و یک سوم را شهرداری پرداخت می‌کند و بسته به نرخ سوخت در هر زمان این متغیر است.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با امور شوراها افزود: خراسان رضوی 71 شهر دارد و 71 شورا که بسته به جمعیت شهر و درجه شهرداری تعداد اعضای شوراها از 5 نفر به 11 نفر متغیر است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول