اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته ورزشی بیماری‌های خاص اصفهان:

فرهنگ‌سازی در ورزش برای کاهش اثرات بیماری‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ورزشی بیماری‌های خاص اصفهان گفت: با توجه به تعداد زیاد بیماران خاص فرهنگ‌سازی برای تبیین تأثیر ورزش برای کاهش اثرات بیماری‌های خاص ضروری است.

فرهنگ‌سازی در ورزش برای کاهش اثرات بیماری‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان عباس یزدان‌پناه در مراسم بازدید مسئولان موسسه خیریه ثامن‌الائمه اصفهان از خیریه امداد و درمان فاطمه زهرا(س) شهرستان دهاقان اظهار کرد: کمیته ورزشی بیماری‌های خاص در استان اصفهان که وابسته به خیریه ثامن‌الائمه (ع) در شهرستان‌های مختلف کشور مانند دهاقان، کاشان و نجف‌آباد نیز فعال شده است.

وی افزود: با توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی درباره این کمیته، لازم است رسانه‌های گروهی تلاش بیشتری در راستای فرهنگ‌سازی جامعه درباره این بیماری‌ها و تأثیر ورزش در پیشگیری از بیماری‌های خاص انجام دهند.

رئیس هیئت امنای انجمن خیریه ثامن‌الائمه (ع) در ادامه درباره فعالیت‌های خیریه ثامن‌الائمه (ع) گفت: این خیریه توسط آیت‌الله هاشمی، آیت‌الله امامی، حجت‌الاسلام مظاهری، حجت‌الاسلام میرمرشدی و چند تن از دیگر روحانیون شاخص اصفهانی افتتاح شد و در سال 76 با توجه به احساس نیاز به وجود مرکزی درمانی در مناطق محروم موسسه پزشکی و خدمات درمانی ثامن‌الائمه نیز راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این خیریه 1360 نفر را زیرپوشش قرار گرفته است که بخشی از آنها خودشان برای دریافت کمک به خیریه مراجعه کنند، اما با توجه به آیات و روایاتی که بیان می‌دارد، مستحق واقعی کسی است که نیاز خود را به زبان نمی‌آورد این خیریه افرادی را نیز زیرپوشش دارد که بدون اینکه از ماهیت فرد خیر اطلاع داشته باشند، به آنها کمک می‌شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیشتر افراد زیرپوشش دانش‌آموزان و دانشجویان هستند، تصریح کرد: اکنون 14 نفر از این دانشجویان جزو رتبه‌های تک‌رقمی کنکور هستند و یکی از این افراد که رتبه یک دکترای حقوق خصوصی کشوری را دارد که تمام دانشگاه‌های معتبر جهان از وی برای تحصیل دعوت کرده‌اند، اما وی به دلیل اساس تعهد به جامعه آنها را نپذیرفته است.

*‌ ارائه خدمات رایگان پزشکی برای محرومان اصفهان

وی با اشاره اینکه مکان خیریه در محل مناطق محروم قرار دارد، تاکید کرد: این خدمات به صورت رایگان به بیماران زیرپوشش مناطق محروم اصفهان همچون زینبیه، هفتون و حصه و دیگر نقاط محدوده خیابان پروین ارائه و برای بقیه مراجعه کننده‌ها با 40 تا 60 درصد کمتر از تعرفه‌های دولتی انجام می‌شود.

رئیس هیئت امنای انجمن خیریه ثامن‌الائمه (ع)  ادامه داد: خیریه ثامن‌الائمه (ع) یک درمانگاه شبانه‌روزی است که دارای تخصص‌های پزشکی گوناگونی مانند قلب، عروق، زنان و مامایی، داخلی و بخش دیابت مرکز ترک اعتیاد است که بسیار فعال هستند.

وی تصریح کرد: بخش اورژانس شبانه‌روزی این مرکز ماهانه 33 هزار مریض را ویزیت می‌کند و تا پایان شهریورماه سال جاری نیز تغییراتی در واحد دندانپزشکی داده شده و طرح‌های جدید خدماتی در زمینه دندان‌پزشکی ارائه می‌کند.

به گزارش فارس در این مراسم تفاهمنامه‌ای نیز میان خیریه درمانی ثامن‌الائمه (ع) اصفهان و انجمن خیریه امداد و درمان فاطمه زهرا(س) دهاقان برای همکاری بیشتر به امضا رسید که با توجه به عدم حضور نماینده حقوقی خیریه ثامن‌الائمه (ع) به دلیل شرکت در اجلاس غیرمتعهدها این موضوع به جلسه بعدی که در اصفهان برگزار می‌شود، موکول شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول