اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان همدان خبر داد

معرفی 6200 فقره تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان از معرفی 6 هزار و 200 فقره تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده به مبلغ 121 میلیارد تومان توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان خبر داد.

معرفی 6200 فقره تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از معرفی 6 هزار و 200 فقره تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده به مبلغ 121 میلیارد تومان توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد برای اخذ تسهیلات ویژه بافت فرسوده از محل خط اعتباری مسکن مهر از ابتدای سال 89 تا مرداد ماه سال جاری به مدیریت شعب بانک‌های مسکن، سپه، صادرات و ملی معرفی شده‌اند.

وی افزود: مساحت بافت‌های فرسوده یک‌هزار و 858 هکتار در سطح استان است که 698 هکتار در همدان و مابقی در 11 شهر بالای 12 هزار نفر جمعیت در استان قرار دارد که برای نوسازی و بهسازی این بافت‌ها باید تمام دستگاه‌های ذیربط با تمام توان و البته با مشارکت مردم وارد این عرصه شوند تا شاهد بروز نهضت نوسازی و بهسازی در بافت‌های مذکور باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان با بیان اینکه حضور انبوه‌سازان بر رونق و کیفیت کار می‌افزاید، بیان داشت: حلقه اصلی این امر بزرگ مشارکت مردم است و اگر مردم در این عرصه وارد نشوند کار به شکل مطلوب انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات بافت فرسوده به کسانی تعلق می‌گیرد که ملک آنها در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار گرفته و پروانه ساخت را از شهرداری دریافت کرده‌اند.

اسدی با اشاره به اقدام دولت در زمینه حمایت از این گونه ساخت‌ و سازها تصریح کرد: این حمایت‌ها شامل پرداخت تسهیلات نوسازی بدون سپرده‌گذاری به میزان 200 و 250 میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی به نرخ بافت فرسوده، وام 200 میلیون ریالی تسهیلات خودمالکی در بافت‌های فرسوده شهری با سود مسکن مهر و تخفیف حداقل 50 درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از تمهیدات دولت برای این بخش، اجرای آن را در احیای بافت‌های فرسوده و قدیمی مؤثر دانست و افزود: توجه ویژه دولت در سفرهای استانی به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرایی شدن مصوبات این سفرها سبب شده تا مردم با استقبال از سیاست‌های تشویقی دولت به این مهم بپردازند که این سیاست‌های تشویقی سبب تحول و رونق در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در سال 90 تعداد 2 هزار واحد از منازل نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان به بهره‌برداری رسید و در سال جاری نیز تاکنون 2 هزار و 300 واحد دیگر آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول