اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تسهیلات زلزله بر اساس لیست سرشماری 90-91 اعطا می‌شود

سکونت دائمی شرط استفاده از تسهیلات بازسازی زلزله در روستاها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ورزقان گفت: تمام امکانات و تسهیلات زلزله به آنهایی تعلق می‌گیرد که ساکن دائمی روستاها بوده و در سرشماری 90-91 در لیست جمعیتی روستاهای این شهرستان بوده‌اند.

سکونت دائمی شرط استفاده از تسهیلات بازسازی زلزله در روستاها

عباس علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار کرد: در زلزله شش ریشتری روز شنبه بیست و یکم مرداد ماه 60 تا 100 درصد واحدهای مسکونی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ورزقان آسیب دیده‌اند.

وی اضافه کرد: بخش مرکزی شهرستان ورزقان متشکل از 35 هزار و 803 نفر با هشت هزار و 638 خانوار با 98 روستا است.

علیزاده ادامه داد: در زلزله اخیر متاسفانه 60 تا 100 درصد واحدهای مسکونی واقع در بخش مرکزی ورزقان آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام خانه‌های بهداشت و درمان و مدارس در روستاهای بخش مرکزی شهرستان ورزقان آسیب دیده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به آغاز سال تحصیلی نمانده، انتظار داریم خیران سراسر کشورمان به فکر محل‌های آسیب‌دیده فرهنگ و بهداشتی روستایی باشند.

علیزاده بر اجرای پرشتاب عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده و اتمام آنها تا پیش از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

وی گفت: در کنار تامین نیازهای روزمره و معیشتی مردم زلزله‌زده و اسکان موقت آنها لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن برای بازسازی این واحدها با عزمی جدی و جمعی وارد عمل شد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ورزقان همچنین در خصوص عده‌ای که ساکن فصلی در شهرستان‌های دیگر بوده و بعد از زلزله به منطقه آمده‌اند نیز گفت: تمام امکانات و تسهیلات به آنهایی تعلق می‌گیرد که ساکن دائمی روستاها بوده و در سرشماری 90-91 در لیست جمعیتی روستاهای این شهرستان بوده‌اند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول