اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

بانک کشاورزی برای توسعه طرح‌های کوچک مانع تراشی نکند

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با انتقاد از نگاه تجاری بانک کشاورزی به این حوزه خواستار تغییر رویکرد به سمت نگاه توسعه‌ای شد و گفت: بانک کشاورزی برای طرح‌های کوچک مانع تراشی نکند.

بانک کشاورزی برای توسعه طرح‌های کوچک مانع تراشی نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزی یکی از نزدیک‌ترین راه‌ها برای رسیدن به توسعه مورد دلخواه در این استان است.

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در سال 91 دولت طرحی بزرگ را برای توسعه بخش کشاورزی در کشور ارائه داد و بر اساس آن همه اختیارات رئیس‌جمهور و وزیر مربوطه به استانداران و فرمانداران تفویض شد.

 

اعتبارات کشاورزی بویراحمد ناکافی است

الفونه به اعتبارات خوب کشاورزی این استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این سال رقم قابل توجه 91 میلیارد تومان را به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دادند که در نوع خود از اقدامات ارزنده دولت به شمار می‌رود.

این مسئول ارشد شهرستانی ادامه داد: اعتبارات در نشست شورای کشاورزی استان و شهرستان‌ها میان هفت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تقسیم شد که به نظر ما اعتبارات بخش کشاورزی بویراحمد ناکافی به نظر می‌رسد.

این مسئول افزود: با توجه به گستردگی شهرستان بویراحمد و خاک حاصلخیز، آب فراوان که در سطح استان بی‌نظیر بوده و حتی در کشور نیز از جایگاه بالایی برخوردار است، انتظار تخصیص اعتبارات بیشتر را داشتیم.

وی با اشاره به این که شهرستان ما در کارگروه کشاورزی 30 میلیارد تومان از رقم یاد شده را به خود تخصیص داده است، عنوان کرد: جالب است بدانید که ما در بویراحمد به دلیل همه قابلیت‌های ذکر شده امکان جذب کل بودجه کشاورزی استان در سال جاری را داریم.

 

بانک کشاورزی از نگاه تجاری به رویکرد توسعه‌ای در کشاورزی تغییر جهت دهد

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان بویراحمد در ادامه به لزوم توجه بیشتر بانک کشاورزی استان به موضوعات مختلف از جمله نحوه نظارت و بازرسی‌ها اشاره کرد و گفت: در ارتباط با اجرای مصوبات کشاورزی و نحوه و نوع اجرای آن توسط کشاورزان، بازرسان ما نظر می‌دهند و نیازی به نظارت و بازرسی دوباره بانک کشاورزی نیست.

الفونه با ذکر این سخن که باید راه را برای طرح‌های کوچک کشاورزی باز کنیم و در این زمینه بانک کشاورزی نباید از زیر کار شانه خالی کند، تصریح کرد: برخی اوقات این گونه تلقی می‌شود که بانک کشاورزی نسبت به این بخش نگاه تجاری داشته و به توسعه کمتر فکر می‌کند.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی موانع غیر مأنوس بانک کشاورزی که در پیش پای کشاورزان ایجاد می‌شود اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی و همه ما مسئولان و دستگاه‌ها باید تنها یک هدف واحد داشته باشیم که آن نیز کمک به افزایش تولید و حمایت از کار و توجه به اشتغال است.

الفونه خدمات دولت فعلی در بخش کشاورزی در همه نقاط کشور و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد را گاه تا 10 برابر خدمات دولت‌های گذشته معرفی کرد و گفت: اکنون در بخش کشاورزی کارهای زیادی از جمله ساختن سدها و کانال‌کشی‌ها و توجه به آبیاری مدرن می‌شود که در گذشته چنین روند پرشتابی وجود نداشت.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول