اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فروش احشام زلزله‌زدگان به نفع کشاورزان منطقه نیست

2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سرپناه دامی در مناطق زلزله‌زده نیاز است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از لزوم ساخت یک میلیون مترمربع اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم برای ایجاد سرپناه دامی در مناطق زلزله‌زده نیاز است.

2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سرپناه دامی در مناطق زلزله‌زده نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی صبح امروز در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی آذربایجان‌شرقی در بازدید از مناطق زلزله‌زده با ابراز امیدواری از اتمام ساخت‌خانه‌ها و اماکن دامی زلزله‌زدگان تا دو ماه آینده مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی و مهم زلزله‌زدگان که این روزها در حال رسیدگی است بحث اسکان دائم آنها است، افزود:‌ معتقدیم که دولت و مسئولان ذیربط باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین حداقل‌های مورد نیاز اقدام کنند و با توجه به اهمیت بالای اماکن دامی برای روستائیان، شایسته است اقدام درخوری در این باب صورت پذیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده در طی دو ماه آینده تاکید کرد: بازسازی مناطق زلزله‌زده از نظر ما عملی است؛ اما با استفاده از همه ظرفیت‌ها، نه با نگاه اداری و روش‌های متمرکز که در گذشته هیچگاه جواب نداده و با توجه به مدت کوتاه باقیمانده قطعا جواب نخواهد داد و در این خصوص در جلسات هشدارهایی داده‌ایم و با پیشنهادهایی که روزهای اخیر در جلسات به مسئولان ذیربط در استان ارائه شده امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد و شاهد آغاز کار به صورت جدی باشیم.

فرهنگی با بیان اینکه ما در بطن مناطق زلزله‌زده برای حدود 700 هزار احشام به سرپناه نیاز داریم، ادامه داد: در مناطق زلزله‌زده شهرستان ورزقان، 21 هزار گاو و 180 هزار گوسفند، در شهرستان هریس، 37 هزار گاو و 184 هزار گوسفند، در شهرستان اهر، 50 هزار گاو و 202 هزار گوسفند و همچنین در شهرستان تبریز، 4 هزار گاو و 30 هزار گوسفند بدون سرپناه هستند که باید با ساخت سریع اماکن، از هرگونه گزند سرما و حیوانات وحشی در امان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در صورتی که این اتفاق بیافتد می‌توان امیدوار بود که در زمستان شاهد اتفاقات ناخوشایند در مناطق زلزله‌زده نباشیم، افزود: برای این کار 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاد سرپناه دامی در مناطق زلزله‌زده مورد نیاز است که با 750 میلیارد ریال تسهیلات مصوب دولت، لازم است یک‌هزار و 250 میلیارد ریال دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی برای این امر اختصاص یابد.

فرهنگی با بیان اینکه 50 میلیون ریال تسهیلات مصوب دولت تنها برای واحدهای دامی کوچک کافی است، افزود: برای واحدهای دامی بزرگ‌تر نیز باید از محل‌های دیگر تامین اعتبار کرد.

وی با بیان اینکه از وزارت جهادکشاورزی برای تاسیس صندوق توسعه ملی کشاورزی در سه شهرستان زلزله‌زده درخواست صدور جواز کرده‌ایم، افزود: امیدوارم این امر به واسطه شرایط حاد و فوق‌العاده منطقه هرچه زودتر عملی شود.

فرهنگی با بیان اینکه فروش احشام زلزله‌زدگان به نفع کشاورزان منطقه نیست، افزود: مطرح ساختن این‌گونه موارد نه تنها از بار مشکلات زلزله‌زدگان منطقه نمی‌کاهد بلکه اسباب مهاجرت آنان به شهرها را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول