اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

دارو‌سازی فارابی نقش مهمی در صادرات دارو دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: دارو‌سازی فارابی به لحاظ تولید برخی از دارو‌های استراتژیک و صادرات دارو‌های داخلی به سایر کشور‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و این کارخانه نقش مهمی در صادرات دارو به خارج از کشور دارد.

دارو‌سازی فارابی نقش مهمی در صادرات دارو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ‌‌در بازدید خود از شرکت دارو‌سازی فارابی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: صرف نظر از وجود ظرفیت‌های متعدد در استان در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی و گردشگری، اصفهان یک استان صنعتی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین دانش علمی و تخصصی استان نیز در کنار این ظرفیت‌ها اهمیت دارد و وجود این توانمندی‌ها اصفهان را به عنوان یک استان علمی و تخصصی در کشور مطرح می‌کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه البته در بسیاری از مواقع به صدور دانش علمی و تخصصی استان نیز می‌اندیشیم، تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های استان به ویژه ظرفیت‌های علمی و تخصصی، کاربردی در صحنه صادراتی دارد و لازمه استفاده از تمام این ظرفیت‌ها این است که تمام آنها را در قالب یک بسته برنامه‌ریزی شده مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت و به ویژه در بخش صنعت دارو‌سازی باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: صنعت دارو‌سازی مجموعه‌ای از حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار است و این صنعت از یک سو دانش متراکم تخصصی در حوزه فارموکولوژی به شمار می‌رود.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه از سویی دیگر دارو‌سازی دارای دو بعد سخت‌افزار و صنعت است، تاکید کرد: صنایعی مانند دارو‌سازی برای استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و این صنایع سبب توانمندی علمی و دانش‌افزایی برای کشور و استان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت دارو‌سازی کاربرد‌هایی در حوزه علوم و فنون دارد، افزود: همچنین دارو‌سازی از جمله صنایع مولد است و این صنعت با تولیدات خود می‌تواند در چرخه اقتصادی استان موثر واقع شود.

استاندار اصفهان دارو‌سازی فارابی را از جمله بخش‌های صنعتی استان دانست و گفت: این کارخانه بیش از دو دهه است که در بخش‌های صنعتی و تولیدی فعالیت می‌کند و دارو‌سازی فارابی در بخش فراملی شناخته شده است..

وی اظهار کرد: این کارخانه به لحاظ تولید برخی از دارو‌های استراتژیک و صادرات دارو‌های داخلی به سایر کشور‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و استان خود را موظف می‌داند که از این بخش‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در استان حمایت کند.

ذاکر اصفهانی اضافه کرد: اگر چه دارو‌سازی فارابی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است اما برخی از نارسایی‌ها و تنگنا‌هایی نیز در این کارخانه مشاهده می‌شود که استان تمام تلاش خود را برای برطرف کردن این نار‌سایی‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول