اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

راه‌اندازی قفسه‌های کتاب در مکان‌های عمومی استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با راه‌اندازی قفسه‌های کتاب در مکان‌های عمومی استان از هدررفت وقت مردم جلوگیری می‌کنیم.

راه‌اندازی قفسه‌های کتاب در مکان‌های عمومی استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، همتی بوشهری در حاشیه افتتاح کتابخانه شهید آیت‌الله مدنی در شهرستان کازرون اظهار داشت: از جمله روش‌های مؤثر و زیربنایی برای فعالیت‌های ارزشی در جامعه اسلامی‌مان توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قصد دارد قفسه‌های ویژه کتاب را در تمام مکان‌هایی که مردم این استان حضور دارند، راه‌اندازی کند.

وی اضافه کرد: اداره ارشاد استان قصد دارد با این روش برای زمان‌های انتظار مراجعان برنامه‌ریزی کرده و نگذارد این وقت گرانبها در ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکان، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، مسافرت‌های زمینی و هوایی به هدر رود تا بتواند با همکاری دیگر ادارات این فرهنگ‌سازی را نهادینه کند.

این مسئول گفت: شهرداری‌ها نیز با توجه به فعالیت‌های فرهنگی در شهر می‌توانند از طریق تلویزیون‌های شهری مسابقاتی را با محوریت «هر ماه یک کتاب» طراحی و اجرا کنند تا فرهنگ کتابخوانی در مسیرهای مختلف جامعه جریان جدی و مؤثر خود را به ظهور برساند و این مهم در حوزه‌های دیگری از جمله آموزش و پرورش نیز در مقاطع مدارس قابل اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام اینکه دولت خدمات ارزشمندی را در زمینه‌های عمرانی دارد، گفت: دولت خدمتگزار هشت مجتمع فرهنگی هنری استان را به 34 مورد رسانده است و بیش از چهار برابر و نیم فعالیت پیشرفتی در کارنامه موثر و ارزشمند خود دارد.

وی افزود: فضای در اختیار مجتمع‌های فرهنگی هنری 189 هزار و 100 متر مربع بوده که به 43 هزار متر مربع افزایش یافته و در واقع می‌توان گفت که 425 درصد رشد داشته است که این امر حکایت از نگاه ویژه دولت به فرهنگ، ادب و هنر ارزشی و دین‌محور از ابتدای انقلاب اسلامی دارد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول