اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

ارتقای سیاست‌های فرهنگی باعث رشد کتابخوانی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هرقدر بتوانیم سیاست‌های فرهنگی را در جامعه تقویت کنیم به همان میزان استقبال مردم از کتابخوانی نیز ارتقا می‌یابد.

ارتقای سیاست‌های فرهنگی باعث رشد کتابخوانی می‌شود

جلیل جعفری بنه خلخال در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کتابخانه‌ها باید از نظر امکانات و تجهیزات تقویت شوند تا مردم با این مشوق‌ها به سمت کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا کنند.

وی کتاب را پایه و اساس اعتلای فرهنگی جوامع اعلام کرد و یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متولی آن باشد ارائه بن‌های تخفیف به مخاطبان است چرا که اعمال این سیاست مهمترین راهکار جذب مخاطبان به خرید کتاب است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مردم با توجه به وضعیت اقتصادی که در آن قرار گرفته‌اند نمی‌توانند کتاب را در سبد کالایی خود قرار دهند اما اگر سیاست‌های تشویقی و حمایتی در خرید کتاب اعمال شود مردم بیشتر جذب کتاب و فرهنگ مطالعه می‌شوند.

جعفری بنه خلخال گفت: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی معمولاً در هزینه‌های خانواده خرید کتاب جزو آخرین اولویت‌ها به شمار می‌رود و کمتر به آن توجه شده است در حالی که ارائه بن به مخاطبان می‌تواند تا حدودی از بار این مشکلات بکاهد.

وی همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی را نیز راهکاری برای علاقمند کردن مردم به کتاب اعلام کرد و افزود: اجرای این برنامه‌ها نیز می‌تواند خرید کتاب را در اولویت برنامه‌های مردم قرار دهد که تجهیز کتابخانه‌های عمومی به آخرین کتاب‌های منتشر شده اقدامی تاثیر‌گذار در این زمینه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: با توجه به نقش محوری آموزش و پرورش در شکل‌گیری شخصیت کودکان تجهیز کتابخانه‌های مدارس و اجرای برنامه‌های تبلیغی توسط معلمان نباید فراموش شود چراکه وقتی افراد در سنین کودکی به کتاب علاقمند شوند این علاقه در سایر سنین هم با آنها باقی می‌ماند که همین نکته در نهایت منجر به افزایش سطح فرهنگ مطالعه در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول