اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی استان فارس

راهکارهای تقویت آموزه‌های دینی بررسی شد

خبرگزاری فارس: راهکارهای تقویت آموزه‌های دینی در جامعه با حضور نمایندگان 12 اداره و نهاد فرهنگی فارس بررسی شد.

راهکارهای تقویت آموزه‌های دینی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، نشست کمیته کاهش آسیب‌های اخلاقی با هدف تعیین شاخص‌های اخلاقی و آسیب‌شناسی آن در جامعه، پایش جامعه از نظر میزان تقید به آموزه‌های دینی موثر بر رفتار اجتماعی و تهیه طرح و برنامه‌ای در زمینه تقویت آموزه‌های دینی موثر بر رفتار اجتماعی در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی معنوی بوده که به دنبال ایجاد فضایی معنوی در جهان است.

حجت‌الاسلام شکرالله دانش اظهار داشت: در جوامع بشری احساس نیاز شدیدی به مسائل معنوی و اخلاقی وجود دارد.

وی افزود: امروزه جهان پس از یک خیز جدی و پیشرفت در مسائل اقتصادی، صنعت و تکنولوژی نیازمند ترمیم جدی عقب‌ماندگی در حوزه‌های معرفتی و نیازهای معنوی ملت‌ها است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: فیلم‌ها و آثار هنری تربیتی که با مایه‌های اخلاقی و معنوی ساخته شده است، مورد استقبال مخاطبان در جوامع مختلف قرار می‌گیرد.

دانش تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما یک نظام و انقلاب معنوی است و در این مقوله حرف‌های بسیاری برای دنیا دارد.

وی ادامه داد: هرگاه مسائل اخلاقی در جامعه‌ای آسیب ببیند، حیات و نظام آن جامعه به سمت سقوط پیش می‌رود.

دانش اضافه کرد: تاثیرپذیری جامعه در حوزه اخلاق از ماهواره و فضای مجازی بسیار بالا بوده و در صورت نبود برنامه‌ریزی فرهنگی جامعه از این بابت لطمه خواهد دید.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: این آسیب‌ها به دلیل انس جوانان و نوجوانان با فضاهای مجازی در دنیای مدرن روز به روز بیشتر می‌شود.

این مسئول فرهنگی آسیب‌های اجتماعی موجود در جوامع را ترکیب چند عامل درون جامعه دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از این آسیب‌ها باید فرهنگ‌سازی شود چرا که فرهنگ به مرور زمان و به دست همه افراد یک جامعه شکل می‌گیرد و باید با برنامه‌ریزی مباحث فرهنگی را به سرمنزل مقصود رهنمون شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول