اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بهره‌برداری از مجتمع تفریحی گردشگری «دیار» در دیواندره

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان دیواندره مجتمع تفریحی، گردشگری دیار دیواندره ظهر امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از مجتمع تفریحی گردشگری «دیار» در دیواندره

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان گفت: استان کردستان در زمینه گردشگری یکی از استان‌های پرجاذبه کشور است که با همت مسئولان استانی و سرمایه‌گذاران شاهد رونق صنعت توریسم در این استان باشیم و افتتاح مجتمع  تفریحی، گردشگری دیار دیواندره با هدف ایجاد اشتغال و همچنین توسعه و رونق صنعت گردشگری گامی موثر در نیل به این اهداف است.

امیر الهی افزود: این مجتمع در دو فاز و در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، در مسیر دیواندره سقز احداث شده که فاز اول آن شامل سالن مراسم و سالن غذاخوری است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت و کلنگ احداث هتل آن نیز توسط مسئولان به زمین زده شد.

وی تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده که 400 میلیون تومان آن از محل  تسهیلات بانک سپه و مابقی توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مجتمع برای 18 نفر به طور مستقیم و 20 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.  

الهی ابراز امیدواری کرد: با استعانت پروردگار و پشتیبانی مسئولان شاهد افتتاح فاز دوم این مجتمع با سوئیت‌های اقامتی، پارکینگ، شهر بازی، فضای سبز، آلاچیق و رستوران سنتی باشیم.

وی در ادامه به ثبت جهانی غار تاریخی کرفتو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرونده غار کرفتو تهیه شده تا به مسئولان یونسکو تحویل داده شود، چراکه غار کرفتو به عنوان یک اثر جهانی باید مدّنظر قرار گیرد و یک منبع مهم برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر باشد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول