اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بجنورد

هفتمین نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی گشایش یافت

خبرگزاری فارس: طی مراسمی هفتمین نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی در بجنورد گشایش یافت.

هفتمین نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مدیرکل برنامه ریزی مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت:‌ نمایشگاه‌های استانی کتاب با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان‌های کشور برپا می‌شود.

مصطفی امیدی با اشاره به محدودیت‌های افراد ساکن در استان‌ها برای تهیه کتاب اظهار کرد: همه ساله با تلاش‌های بسیار مسئولان استان‌ها این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان به کتاب بخشی از نیازهای مطالعات خود را از این نمایشگاه‌ها تأمین کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور با اقبال و حضور پر رنگ ناشران برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این نمایشگاه‌ها به توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کند.

امام جمعه بجنورد هم از نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظام مبتنی بر پایه و اساس فرهنگ یاد کرد و گفت:‌ در نظام جمهوری اسلامی به مقوله فرهنگ اسلامی و دینی توجه خاصی شده از این رو باید این مبانی توسعه و تقویت یابد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی برپایی نمایشگاه‌های کتاب را یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه و تقویت فرهنگ اسلامی برشمرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای شناساندن کتاب‌های تازه تألیف شده از سوی ناشران به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است زیرا که این مهم زمینه‌ای برای فکر و اندیشه است.

استاندار خراسان‌شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه نمایشگاه دائمی این استان مناسب نیست، گفت: این نمایشگاه با محدودیت‌های فضا و امکانات مواجه است.

محمود احمدی‌بیغش از برگزاری نشستی به منظور بررسی تخلفات احتمالی در زمینه ساخت این نمایشگاه خبر داد و افزود:‌ این موضوع در نشستی با حضور مسئولان اداره کل بازرسی استان و استانداری بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به گذشت هشت سال از تاسیس استان، ساخت فضاهایی چون، نمایشگاه، استانداری و برخی از پروژه‌ها که به حالت نیمه تمام مانده است را زیبنده خراسان‌شمالی ندانست و بر رفع مشکلات این پروژه‌ها تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی نیز اظهار کرد: میراث گذشتگان، اندیشمندان، محققان همچنین توسعه تمدن‌ها در سایه کتابت و کتاب‌خوانی، نگارش‌ها و تألیف‌ها، جاودانه باقی مانده است.

حسین ثابت‌قدم‌وحید تصریح کرد: امر مطالعه و کتاب‌خوانی همچنین بهره برداری از فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای در استان‌ها از مهم‌ترین شاخص‌های رشد هر منطقه تعریف شده است که در همین راستا در حال حاضر احداث 21 کتابخانه روستایی و 15 کتابخانه شهری در استان در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بجنورد نیز تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

ثابت‌قدم‌وحید همچنین از تصویب احداث یک کتابخانه عمومی بزرگ در شهرستان بجنورد در ردیف طرح‌های ملی تعریف شده برای استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری برای احداث این پروژه تسهیلات و زمین اختصاص یابد.

به گزارش فارس، هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌شمالی از هفتم تا سیزدهم شهریور ماه جاری صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها 16تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول