اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت چهلمین روز وفات آیت‌الله روضاتی

کتاب در پرتو روضات منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه از انتشار کتاب «در پرتو روضات؛ مجموعه مقالات مرحوم روضاتی» به مناسبت چهلمین روز وفات این مرحوم خبر داد.

کتاب در پرتو روضات منتشر شد

حجت‌الاسلام رضا مختاری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وفات آیت‌الله روضاتی اظهار کرد: این مرحوم در 29 شعبان امسال از دنیا رفت و در اصفهان به خاک سپرده شد.

وی از برگزاری مراسم چهلم این مرحوم در روز دهم شهریور ماه خبر داد و افزود: مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه به همین مناسبت مجموعه مقالات مرحوم علامه روضاتی را با عنوان در پرتو روضات منتشر کرده که شامل 50 مقاله در زمینه کتاب‌شناسی، نسخه‌شناسی، شخصیت‌شناسی و مباحث تاریخی است.

مدیر مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه خاطر نشان کرد: این مقالات از حدود 60 سال پیش تاکنون توسط مرحوم روضاتی نوشته و به ترتیب تاریخ مرتب شده است.

وی با بیان اینکه کتاب در پرتو روضات شامل دو بخش است گفت: بخش اول مقالات فارسی حاوی 40 مقاله و بخش دوم مقالات عربی حاوی 10 مقاله است و سپس اسناد متعدد و نامه‌های فراوان از علمای بزرگ به علامه روضاتی و از علامه به دیگران در پیوست کتاب درج شده است.

مختاری ادامه داد: نامه‌های مرحوم آیت‌الله بروجردی، مرحوم علامه جلال‌الدین همایی و برخی از شخصیت‌های غیرایرانی و مصری که به علامه روضاتی نامه نوشتند نیز در پیوست‌ این کتاب آمده است.

وی یادآور شد: نخستین مقاله کتاب در پرتو روضات مربوط به سال 27 شمسی است که در مجله یادگار چاپ شده و آخرین مقاله مربوط به یک سال و نیم پیش از وفات وی است.

مدیر مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه خاطر نشان کرد: مجموعه این مقالات در بیش از 600 صفحه تنظیم، تصحیح و مرتب شده و با نام در پرتو روضات به مناسبت چهلمین روز درگذشت علامه روضاتی به همت مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه منتشر شده است.

وی عنوان داشت: علامه روضاتی به دلیل آنکه دقیق و کم‌نویس بود مقالات وی زیاد نیست زیرا وقت فراوانی را برای هر مقاله می‌گذاشت.

مختاری خاطر نشان کرد: در این کتاب دو رساله از رساله‌های شیخ طوسی را تصحیح و به فارسی ترجمه کرده و همچنین سرگذشت جالبی برای صاحب مکیال المکارم از علمای بزرگ اصفهان آورده شده است.

وی یادآور شد: علامه روضاتی شرح حال چند تن از علمای بزرگ خاندان مسجد شاهی را نوشته که در کتاب در پرتو روضات آمده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول