اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

تامین برنج 4 میلیون ایرانی با آملی‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: در بیش از 36 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان آمل برداشت برنج با هدف تامین برنج چهار میلیون ایرانی صورت گرفته است.

تامین برنج 4 میلیون ایرانی با آملی‌ها است

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اعلام کرد: تا ابتدای شهریور ماه بیش از 25 هزار و 600 هکتار طارم محلی از اراضی شالیزاری آمل برداشت شده است.

وی یادآور شد: همچنین 10هزار و 500 هکتار ارقام پرمحصول از شالیزارهای شهرستان آمل برداشت شده که از این مقدار، برداشت مکانیزه 79 درصد و سنتی 21 درصد بوده است.

امینی‌نیاکی اظهار داشت: تاکنون میزان کشت مجدد و دوباره نشا در اراضی کشاورزی آمل 5 هزار و 930 هکتار و پرورش رتون نیز به 18 هزار و 750 هکتار رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه افت محصول ارقام محلی نسبت به سال گذشته به دلیل بارندگی‌های زمان خوشه‌دهی پنج درصد بود، عنوان کرد: در بارندگی‌های اخیر مشکلی برای اراضی شالیزاری آمل ایجاد نشد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اعلام اینکه سطح کل اراضی شالیزاری شهرستان آمل 38 هزار هکتار است، افزود: سطح کشت ارقام محلی  در این شهرستان 25 هزار هکتار و سطح کشت ارقام پرمحصول 12هزار هکتار است.

وی با اشاره به جایگاه شهرستان آمل در تولید برنج کشور بیان داشت: شالیزارهای حاصلخیز این شهرستان برنج بیش از 4 میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

امینی‌نیاکی با بیان کیفیت برنج این شهرستان اذعان داشت: این شهرستان از جایگاه مهمی در بخش برنج برخوردار است و نخستین محصول برنج کشور در این منطقه نشا و برداشت می‌شود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول