اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

یارانه به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره مسائل مطرح شده در مورد پرداخت یارانه به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گفت: قرار بود سهمی را به تولید اختصاص دهیم، ولی نشد.

یارانه به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تبریک هفته دولت و آرزوی توفیق برای دولتمردان اظهار داشت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردان خدمتگزاری مثل رجایی و باهنر داشته و داریم.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دوست دارم مشکلات موجود در کشور را از نزدیک ببینم و بشنوم و نسبت به رفع آن راهکار ارائه کنیم.

* شنیدن مشکلات فعالان اقتصادی مازندران برایم مهم است

پورمحمدی دربار برخی مسائل مطرح شده در مورد اینکه ممکن است سفرش به مازندران انتخاباتی باشد، بیان داشت: در دفعات قبلی حضورم در مازندران این مسائل مطرح شد و این تعبیر نیز درباره سفر فعلی‌ام نیز مطرح شد.

این مسئول ادامه داد: حضورم در همه شهرهای استان برای در جریان قرار گرفتن مشکلات است و سعی دارم مشکلات را از نزدیک بشنوم و مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به برخی منتقدان در مورد عدم حضور در جلسات تشکل‌ها بیان داشت: حضور در اتاق‌های بازرگانی از رویه‌های عمومی است که در حال انجام است و در تمام اتاق‌های  بازرگانی ایران حضور یافتم و نیز چندین بار با تشکل‌های مختلف دیدار داشتم.

وی ادامه داد: مشکلات در برخی بخش‌ها زیاد است و شنیدن حرف‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی مازندران برایم مهم است و شکایتی نیز مطرح باشد، اگر مطرح شود پیگیری می‌شود.

* از شکایت و انتقادها فرار نمی‌کنیم

این مسئول یادآور شد: تشکیل جلسات در مازندران به درخواست سازمان بازرسی کشور بود به خاطر اینکه ما خودمان به دنبال انتقاد هستیم و از شکایت و انتقادها فرار نمی‌کنیم.

پورمحمدی یادآور شد: اگر پیرو رهبری هستیم، رهبری به ما فرمود به درد دل تولیدکننده، کشاورز، تولید کننده و صنعتگر باید گوش دهیم و این درد دل‌ها پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره اینکه مازندران قطب ویژه کشاورزی است، تاکید کرد: برای جایگاه توسعه استان باید رویکردی مناسب داشته باشیم.

* باید صنعت مازندران همپای کشاورزی باشد

این مسئول ادامه داد: استانی با این همه ظرفیت‌های کشاورزی، طبیعت ناب، تولید محصولات کشاورزی، اقتصاد و بانکداری برای پیشرفت باید سمت و سویی مشخصی پیدا کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدیدی که شهرک صنعتی آمل داشت گفت: وجود صنایع متعدد در مازندران خوب است و با توجه به دغدغه‌های مطرح شده توسط مسئولان کشاورزی باید صنعت مازندران همپای کشاورزی باشد.

وی تاکید کرد: کشاورزی مازندران با ظرفیت مناسبی که دارد نیاز به همراهی صنعت دارد که در حجم بسیار وسیعی برای کشور و استان ارزش افزوده ایجاد کند.

پورمحمدی با اشاره به ظرفیت‌های مهم علمی و زیرساختی در مازندران تاکید کرد: باید یک طرح تحول‌آفرین در این استان ایجاد شود تا ظرفیت‌های موجود در مازندران به فعلیت برسد.

* قرار بود سهمی را به تولید اختصاص دهیم، ولی نشد

این مسئول در مورد آمار ارائه شده در مورد تولید مرغ و تخم مرغ و نیز مصرف بالای مرغ در این استان بیان داشت: تولید بالای تولیدی بسیار خوب است، ولی نیاز است مصرف مرغ را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است در کشور الگوی صحیح مصرف را ترویج کنیم.

پورمحمدی در مورد برخی مشکلات مطرح شده درباره مرغ در چند وقت اخیر در کشور بیان داشت: برای ما بد است کشوری که ادعای ابرقدرت بودن را مطرح کنیم مسائلی مانند صف مرغ را مطرح کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: دغدغه‌های مطرح شده در جلسه را به طور جدی تحقیق و بررسی می‌شود.

این مسئول در مورد مسائل مطرح شده در مورد پرداخت یارانه به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گفت: قرار بود سهمی را به تولید اختصاص دهیم، ولی نشد.

* مدافع سرسخت حضور توریست در مازندران هستم 

وی ادامه داد: برخی از عدم پرداخت‌ یارانه به تولیدکنندگان مربوط به فشارهایی است که دشمن وارد کرد و برخی نیز به خاطر مسائل موجود در کشور است که اتفاق افتاد.

پورمحمدی با اعلام اینکه ما مدافع سرسخت حضور توریست در مازندران هستم، بیان داشت: چند طرح توریستی را در وزارت کشور پیگیری کردم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: مازندران را باید استان کشاورزی و گردشگری تبدیل کنیم و این امر به راحتی امکان پذیر است.

این مسئول تصریح کرد: سواحل دریا را با تمام قدرت به منطقه گردشگری تبدیل کنیم تا زمینه حضور گردشگران مسلمانان را در سواحل مازندران فراهم شود.

وی ادامه داد: در جهان مسلمانان زیادی هستند که به دنبال مکانی سالم برای بهره‌برداری گردشگری هستند و مازندران زیباترین منطق گردشگری را دارد که با استفاده از این ظرفیت درآمدی مناسبی برای کشور ایجاد می‌کند.

* بخشی از دیوارهای پلاژ وزارت کشور را خراب کردیم

پورمحمدی یادآور شد: ویلا‌های دستگاه‌های دولتی را در اختیار بگیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از دیوارهای پلاژ وزارت کشور را خراب کردیم و 50 درصد از ظرفیت‌های موجود را به صورت اجاره در اختیار مردم عادی قرار دهیم که اجرای این کار ابتدا در دولت حمایت شد و سپس متوقف شد.

وی در پایان اذعان داشت: برای توسعه مازندران ایده‌های مناسبی وجود دارد. همچنین باید تلاش کنیم تا با این رفت و آمده‌ای که ایجاد می‌شود منجر به تولید ایده‌های مناسب برای توسعه استان و کشور شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول