اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

طرح پزشک خانواده درآمد پزشکان را بهتر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: طرح پزشک خانواده علاوه بر کاهش هزینه درمان خانواده‌ها، درآمد پزشکان را نیز بهتر می‌کند.

طرح پزشک خانواده درآمد پزشکان را بهتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن عصر امروز در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: طرح پزشک خانواده یک طرح بسیار مهم و تاثیرگذار است و در کاهش هزینه درمان بسیار تعیین‌کننده است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در دشتستان فراهم شده و پیش‌بینی می‌کنیم طرح با موفقیت اجرایی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ارتباط با ویژگی‌های این طرح خاطرنشان کرد: وقتی فردی به پزشک این طرح مراجعه می‌کند، فرم اولیه‌ای که با توجه به سن و جنس فرد حاوی 300 سئوال است در اختیارش قرار می‌گیرد که مراجعه کننده با پر کردن این فرم به نوعی وضعیت سلامت خود را مشخص می‌کند.

کهن تصریح کرد: اطلاعات شخص به صورت فردی و در قالب پرونده خانوار در سامانه سلامت ایرانیان ثبت می‌شود.

وی ابراز داشت: در این طرح هزینه خانوارها به شدت کاهش می‌یابد به این شکل که در سطح مراجعه اولیه و پزشک عمومی، کل خدمات درمانی و حتی دارو رایگان است و در صورتی که پزشک عمومی فرد را به پزشک متخصص ارایه دهد؛ نیز مراجعه کننده تنها 10 درصد هزینه یعنی 1550 تومان پرداخت می‌کند.

کهن یادآور شد: در صورت ارجاع در پزشک خانواده، در سطح تخصصی، 10 درصد هزینه درمان‌های سر پایی، 5 درصد هزینه‌ها در صورت بستری شدن فرد و 30 درصد هزینه‌ها در صورت استفاده از رادیولوژی، دارو و آزمایشگاه با فرد بیمه شده تحت پوشش پزشک خانواده است و مابقی هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وی اذعان داشت: طرح پزشک خانواده علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی خانوارها، درآمد پزشکان را نیز بهتر می‌کند.

این مسئول گفت: فردی که زیرپوشش این طرح است، در سایر نقاط کشور و در مسافرت نیز اگر دچار مشکلات اورژانسی شود می‌تواند از خدمات طرح استفاده کند و تمام خدمات برای او رایگان خواهد بود.

کهن اذعان داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول