اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد

کاهش هزینه‌های سلامت مردم با اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: معاون خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به مزایای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: با اجرای این طرح هزینه‌های سلامت برای مردم کاهش چشمگیری خواهد یافت.

کاهش هزینه‌های سلامت مردم با اجرای طرح پزشک خانواده

رامین فرزام امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان طرح پزشک خانواده را دارای چندین حسن دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین حسن اجرای این نظام تعریف یک الگوی خاص برای نظام سلامت کشور است.

وی به الگوبرداری نظام سلامت فعلی کشور از چندین کشور به ویژه کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: صاحب الگو شدن از مزایای اجرای طرح پزشک خانواده در کشور محسوب می‌شود.

معاون خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: داشتن الگوی نظام سلامت موجب برنامه‌ریزی بر اساس آن الگو برای نظام بهداشت و درمان و در نتیجه سلامت مردم است.

وی کاهش هزینه‌های درمان برای مردم را دیگر حسن اجرای طرح پزشک خانواده برشمرد و گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده هزینه‌های درمان کاهش قابل ملاحظه‌ای برای مردم می‌یابد.

فرزام با اشاره به بالابودن هزینه‌های درمان برای مردم در حال حاضر تاکید کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده این هزینه‌ها از 70 درصد کنونی به 30 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ارائه خدمات در سطح یک طرح پزشک خانواده را رایگان اعلام کرد و گفت: سطح دو و سه پزشک خانواده هم به طور قابل ملاحظه‌ای توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

معاون خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش پرداختی‌ها به پزشکان پس از اجرای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: پس از اجرای طرح، پزشک با ویزیت کمتر دریافتی بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات درمانی دیگر حسن اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور است.

فرزام دسترسی آسان به سوابق بیمار را دیگر حسن اجرای طرح پزشک خانواده اعلام کرد و ادامه داد: با وارد کردن یک رمز ورود همه این اطلاعات در اختیار پزشک قرار گرفته و کارها آسان‌تر خواهد شد.

وی به وجود برخی مقاومت‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: وجود مقاومت در هر تغییر زیر ساختی عادی به نظر می‌رسد.

معاون خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: با صرف هزینه و نیرو مقاومت‌های موجود در هم شکسته خواهد شد.

وی به بالا بودن سهم بیمه‌ها در اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: صدمه‌دیدن پزشکان بخش خصوصی، دیگر نگرانی موجود در راستای اجرای این طرح است.

فرزام تاکید کرد: اعتمادسازی در پرداخت به موقع بیمه‌ها موجب رفع نگرانی‌ها و آغاز اجرای طرح پزشک خانواده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از زمان مطرح‌شدن طرح پزشک خانواده، دانشگاه علوم پزشکی خود را برای اجرای این طرح آماده کرده است، ادامه داد: به محض اعلام آمادگی بیمه‌ها طرح پزشک خانواده در زنجان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول