اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید اندرزگو:

اندرزگو هیچگاه از ولایت پیشی نگرفت/ لاجوردی ریشه «فتنه» و «انحراف» را خشکاند

خبرگزاری فارس: فرزند شهید اندرزگو گفت: شهید اندرزگو تابع محض ولایت بود و هیچ گاه از آن پیشی نگرفت و برخلاف نظرش حرکت نکرد.

اندرزگو هیچگاه از ولایت پیشی نگرفت/ لاجوردی ریشه «فتنه» و «انحراف» را خشکاند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید مهدی اندرزگو شامگاه چهارشنبه در دفتر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: شهریور ماه یادآور رشادت کسانی است که با بذل جان خود در راه اسلام، زمینه‌ساز شکل‌گیری یک انقلاب بزرگ شدند.

وی از شهید اندرزگو به عنوان یکی از هسته‌های اصلی حزب مؤتلفه یاد کرد و گفت: ایشان به همراه تعدادی دیگر در شاخه مسلحانه حزب مؤتلفه قرار داشت و پس از حادثه اعدام انقلابی حسنعلی منصور نیز با وجود آنکه مدت‌ها زندگی مخفیانه داشت اما از هیچ اقدامی برای تقویت انقلاب نظیر توزیع اعلامیه تا تهیه تسهیلات از خارج کشور فروگذار نکرد.

فرزند شهید اندرزگو در ادامه اندیشه مبارزاتی حزب مؤتلفه را متفاوت از تفکرات سایر جریان‌های آن زمان دانست و گفت: در مبارزات آن زمان، اسلام در حزب مؤتلفه به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر محسوب شده و هر اقدامی مغایر نظر شرع و مراجع تقلید در اعتقادات اعضای مؤتلفه جایی نداشت برخلاف جریان‌هایی مانند منافقین و توده‌ای‌ها که تنها به مبارزه می‌اندیشیدند.

اندرزگو، شهید لاجوردی را شخصیتی مظلوم در قبل و بعد از انقلاب توصیف و خاطرنشان کرد: این شهید پس از اقدام در دستگیری و نابودی جریان انحراف از سوی آنها مورد اتهام قرار گرفت اما با این وجود نسبت به شناسایی ریشه نفاق که در آن سال‌ها در کشور ریشه کرده بود مصمم‌تر می‌شد.

وی تصریح کرد: شهید لاجوردی جریان فتنه آن روزگاران را خفه کرد و هیچگاه اجازه عرض اندام را به آنان نداد.

اندرزگو همچنین با ذکر چند نمونه از فتنه‌هایی که توسط جریان نفاق در کشور در سال‌های بعد از انقلاب به وجود آمد یادآور شد: گاهی اوقات فتنه با لباس افراد حزب‌اللهی وارد می‌شود بنابراین باید با حفظ وحدت و همبستگی خود نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر آنان را الگوهایی شایسته برای دولتمردان جمهوری اسلامی قلمداد کرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول