اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

درخشش دانش‌آموزان پسر کردستانی در مسابقات کشوری

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات ورزشی پسران مقام‌های برتر را کسب کردند.

درخشش دانش‌آموزان پسر کردستانی در مسابقات کشوری

امید سهراب‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در رشته‌های مختلف به میزبانی دو استان یزد و همدان در حال برگزاری‌ است و در رقابت‌هایی که تاکنون برگزار شده است، تیم‌های دانش‌آموزان استان کردستان موفق به کسب مقام‌های قابل توجهی شده‌اند.

وی افزود: در رشته ژیمناستیک، کژوان غلامی دانش‌آموز پرافتخار کردستانی، ضمن کسب دو مدال طلا به افتخار بزرگ قهرمان قهرمانان دست یافت، آرمین کاظمی نیز دیگر مدال طلای رشته ژیمناستیک را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه دو مدال نقره و دو مدال برنز نیز حاصل تلاش دیگر ژیمناست‌کاران کردستانی تا این لحظه از مسابقات بوده است، خاطرنشان کرد: رقابت‌های رشته ژیمناستیک همچنان در حال برگزاری‌ است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در رشته دوومیدانی نیز افتخار بزرگی کسب شد و برای نخستین بار، بهنام فاتحی دانش‌آموز شایسته کردستانی توانست مدال طلای ماده سه هزار متر را برای استان کردستان به ارمغان بیاورد.

سهراب‌نژاد با اشاره به اینکه در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای نیز دانش‌آموزان کردستانی خوش درخشیدند، اضافه کرد: در کشتی پهلوانی، محمدمهدی مومنی به مدال نقره مسابقات دست یافت، در ماده سه میل و چهارمیل بازی، حمیدرضا کردی به مقام دوم دست یافت. در ماده کباده نیز علیرضا صالحیان مدال برنز را کسب کرد و در ماده چرخ، شایان سعیدپور توانست مدال برنز مسابقات را به دست آورد.

وی اضافه کرد: در رشته‌های شنا و طناب‌زنی نیز رقابت‌ها همچنان در حال برگزاری‌ است.

* آمادگی آموزش و پرورش کردستان برای اجرای برنامه‌های تحولی حوزه تربیت بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان در سخنان خود بیان کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و برنامه‌های تربیت بدنی و سلامت، اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سال تحصیلی 92 ـ 91 با آمادگی کامل و فراهم کردن کلیه امکانات از جمله آموزش نیروی انسانی و سخت‌افزار مورد نیاز طرح‌های ملی و استانی را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

سهراب‌نژاد گفت: در این راستا اجرای طرح‌های ملی ژیمناست، سباح، طناورز و تنیس روی میز در پایه‌های دوم تا پنجم ابتدایی در سال تحصیلی پیش‌رو با همت تمام همکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت همانند سنوات گذشته با جدیت آغاز و ادامه خواهد یافت.

به گفته وی در راستای مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان کردستان پنج سالن ورزشی تا اول مهرماه افتتاح و عملیات اجرایی احداث 9 استخر شنا و پنج سالن ورزشی آغاز و در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: با همت و جدیت دستگاه‌های مجری هم‌اکنون شاهد اجرایی شدن این مصوبات و افزایش سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی خواهیم بود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول