اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

نیروی انتظامی از اعتراض دیگران واهمه نداشته باشد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: نیروی انتظامی با قدرت و قوّت وظایف اصلی خود را که همان حفظ امنیت و مبارزه با منکرات است ادامه دهد و از منع و اعتراض دیگران واهمه‌ای نداشته باشد.

نیروی انتظامی از اعتراض دیگران واهمه نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این مرجع تقلید در دیدار فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه همه باید در همین مسیر تبلیغ دین، حفظ سنت‌های اسلامی و حفظ هویت معنوی جامعه تلاش کنند گفت: نیروی انتظامی طبق آنچه که من درک کرده‌ام مورد رضایت مردم است، چرا که شما عزیزان در مسائل دینی، مثل امر به معروف و نهی از منکر تا جایی که ممکن بوده و دیگران مانع نشده‌اند موفق بوده‌اید.

وی مهمترین وظیفه نیروی انتظامی را صیانت جامعه و جلوگیری از ترویج منکرات و معاصی دانست و افزود: نیروی انتظامی از نهادهای مورد حاجت جامعه است و مانند برخی نهادها نیست که بود و نبودشان علی السواء باشد. اگر این نیرو نباشد جامعه نمی‌تواند پیشرفت داشته باشد. باید این نیرو هر چه بیشتر، محکم‌تر و مجهزتر باشد و احساس مسئولیت کند که این برای مردم اسباب امنیت و آسایش و رفاه می‌شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید مراقب باشد که منکرات رواج پیدا نکند گفت:‌ اگر این اقدام صورت نگیرد، جلوگیری از رواج منکرات سخت‌تر می‌شود؛ امسال از پارسال مشکل‌تر است و اگر جلوگیری نشود چند سال دیگر خیلی دشوارتر می‌شود تا جایی که جلوگیری از آن ناممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با قدرت و قوّت وظایف اصلی خود که همان حفظ امنیت و مبارزه با منکرات است، ادامه دهد تاکید کرد: از منع و اعتراض دیگران واهمه‌ای نداشته باشید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید همه وظایف را به نیروی انتظامی واگذار کنیم گفت: نباید طوری باشد که نیروی انتظامی با این ملاهی و مناهی مبارزه کند و در جایی دیگر اینها مورد تشویق قرار بگیرند.

وی بیان داشت: به هر حال در وضعیت فعلی مردم به نیروی انتظامی خوش‌بین شده‌اند و باید این اعتماد و خوش‌بینی مردم را قدردان باشید و آن را حفظ کنید.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه تعلیمات اسلامی خود به خود صیانت‌بخش است و مانع از انجام معاصی و منکرات می‌شود افزود: کسانی که مرتکب منکرات می‌شوند تقوا و ایمان به مبدأ و معادشان ضعیف است. شما اگر الان از بسیاری بپرسید که چرا در جامعه مرتکب معاصی و ملاهی نمی‌شوند می‌گویند که چون مسلمانیم و متعهدیم که به احکام اسلام عمل کنیم.

وی اضافه کرد: آنهایی که زن‌هایشان چادر دارند و با بهترین حجاب وارد جامعه می‌شوند به خاطر تعهد به اسلام و احکام آن اینطور عمل می‌کنند. راه اصلی هم همان است که ما متعهد به اسلام و شعائر اسلام باشیم.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم تصریح کرد: انجام وظیفه در شهر قم با وجود حرم حضرت معصومه علیها السلام و سوابق درخشان این شهر و حوزه علمیه جهانی اسلام، سنگین‌تر است و شما باید در تأمین این مقاصد و اهداف بیشتر از سایر شهرها تلاش کنید.

وی افزود: امیدوارم که شما در عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین بتوانید موجبات رضایت خاطر مبارک حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید. هر تلاشی هم که می‌کنید به حساب ایشان بگذارید و ایشان هم کمک می‌کنند و ان‌شاء‌الله مقاصد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول