اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

پلیس زائر با هدف خدمت‌رسانی به زائران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: پلیس زائر با کادر متخصص با ایجاد پایگاه در اطراف حرم برای خدمت‌رسانی به زائران راه‌اندازی می‌شود.

پلیس زائر با هدف خدمت‌رسانی به زائران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا عبدالملکی ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشهد اظهار کرد: مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید در تامین زیرساخت‌های لازم برای زائران تلاش وافی کنند.

وی افزود: در زمینه زائر و زیارت مشهد ظرفیت عظیمی دارد و باید در قالب طرح‌ها و برنامه‌های متنوع چون فرهنگسرای زیارت به ارتقا جایگاه معنویت و زیارت در فرهنگ مردم بپردازد.

عبدالملکی با اشاره به منابع محدود کشور گفت: تهاتر اموال منقول و غیرمنقول از مواردی است که به طور جدی باید به آن پرداخت؛ در جامعه‌ای که با هدف خدمت به مردم پیش می‌رود تقسیم و استفاده صحیح بیت‌المال باید جایگزین انبار کردن آن شود.

وی در این راستا افزود: در این مورد می‌توان از زمین‌هایی که تکلیف نامشخص دارند در راستای تعامل با آموزش و پرورش به ساخت و‌ساز مدرسه و یا با استفاده از تهاتر اموال به تامین اعتبار در جهت اتمام پروژه‌های ناتمام چون بیمارستان کلات و موزه مشهد پرداخت.

وی تصریح کرد: در مسیر توسعه ابتدا دستگاه‌ها باید سرعت‌بخش این مسئله باشند، بررسی نقاط گره در مسیر توسعه در قالب کارگروه و کمیته و اجرایی‌ کردن آن گامی موثر در پیشبرد توسعه‌یافتگی است.

عبدالملکی ضمن یادآور شدن مشی اصلی جامعه خدمت‌رسان به مردم گفت: منطقه محروم در کشور نداریم و محرومیت‌ها ناشی از کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی است.

عبدالملکی ادامه داد: باید تلاش و کار کنیم تا امنیت به‌دست آید؛ مگر می‌شود در جامعه‌ای امرار معاش از راه قانونی میسر نباشد و میزان جرم و سرقت پایین باشد؟

وی تاکید کرد: خدمت به مردم نوعی عبادت تلقی می‌شود و با رسیدگی به کار مردم، جامعه را می‌توان به سمت رفع موانع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و .. پیش برد.

عبدالملکی با اشاره به قدرت عظیم انقلاب اسلامی در جنبش عدم‌تعهد گفت: حرکت‌هایی چون بیداری اسلامی و جنبش عدم‌تعهد نشان از قدرتمندی اسلام و مقدمات فروپاشی سلطه غرب دارد.

وی همچنین در تعامل استانداری با آموزش و پرورش اظهار داشت: همکاری این دو ارگان در حوزه زیرساختی و فرهنگی اصل مهمی است؛ نمازخانه‌های مدارس در طول سال تحصیلی میزبان دانش‌آموزان و در تعطیلات پذیرای زائران مشهد در راستای پایداری فرهنگ نماز از جمله این همکاری‌ها است.

وی از مدیر ادارات خواستار واگذاری خدمت‌ها به دفاتر پیشخوان دولت در جهت سرعت در رسیدگی به امور مردمی شد و صرف‌نظر از این واگذاری را سبب ایجاد مشکلاتی در مراکز دولتی در آینده دانست. 

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول