اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه‏سنگینی ترافیک در محور فیروزکوه ـ قائم‏شهر

ایست و بازرسی نادرست در ورودی فیروزکوه خطرساز شده است

خبرگزاری فارس: در حالی ترافیک محور فیروزکوه ـ قائم‏شهر به دلیل ازدحام خودروها نیمه‏سنگین گزارش می‏شود که ایست و بازرسی نادرست در ورودی فیروزکوه نیز خطرساز شده است.

ایست و بازرسی نادرست در ورودی فیروزکوه خطرساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات پنج روزه پایتخت، ترافیک مسیر فیروزکوه ـ قائم‏شهر نیمه‏سنگین است.

به خصوص در بازگشت خودروها از محورهای شمالی به سمت تهران ترافیک از حجم بیشتری برخوردار است.

این ترافیک نیمه‏سنگین در برخی مقاطع ناشی از ازدحام بیش از حد خودرو نیست؛ بلکه مشکلات زیرساختی آسفالت و جاده و حضور خودروهای سنگین در محور سبب کندی حرکت خودروها شده است.

هم‏اکنون ترافیک در محوری به مراتب شلوغ‏تر مانند هراز روان گزارش می‏شود؛ اما به نظر می‏رسد به دلیل بی‏توجهی به برخی محدودیت‏های رانندگی در محور قائم‏شهر ـ فیروزکوه، رانندگان در این مسیر با مشکلاتی مواجه شده‏اند و اغلب تریلرها و کامیون‏های غیر مواد سوختی و فاسدشدنی نیز در حال تردد در مسیر هستند.

در ورودی فیروزکوه از سمت گدوک نیز اجرای ناصحیح طرح‏های ایست‏ و بازرسی، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

به طور معمول در اجرای چنین طرح‏هایی باید شرایط ترافیکی نیز از سوی مسئولان انتظامی و سیاسی منطقه مورد توجه قرار گیرد؛ اما نکته جالب اینکه مسافران با سرعت بالای خودرو که تا 110 کیلومتر در ساعت نیز مجاز شمرده شده است، ناگهان به محل ایست و بازرسی می‏رسند.

به نظر می‏رسد شرایط ایست و بازرسی، حضور فردی با پرچم یا علامت مشخصه ایست در فواصل اندکی دورتر و . . . از سوی مسئولان امر چندان مورد توجه قرار نگرفته و در این شرایط که بار ترافیک بازگشت به تهران و البته رفت به نوار شمالی کشور پرحجم می‏شود، احتمال سوانحی که ممکن است پیش آید، اندکی قوت می‏گیرد.

در همین حال، فرماندار فیروزکوه روز گذشته در دیدار پرسنل انتظامی شهرستان فیروزکوه بر لزوم آمادگی کامل یگان‏های انتظامی در ایام و تعطیلات پیش رو تا پایان اجلاس سران غیرمتعهدها تاکید کرد.

سعید افشارنادری تصریح کرد: با عنایت به وسعت بالای شهرستان، پراکندگی نقاط، وجود راه‏های مواصلاتی، قرار داشتن شهرستان بر سر راه سه استان بزرگ کشور و مهاجرپذیری آن در فصول بهار و تابستان، نیروی انتظامی باید با تمام امکانات و ظرفیت‏ها همچون گذشته نسبت به انجام امور محوله اهتمام داشته باشد.

وی گفت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران که تعطیلی پنج روزه پایتخت و سرازیر شدن جمعیت مسافران و گردشگران به سوی شهرستان‏های همجوار و استان‏های شمالی و شمال‏شرقی کشور را به دنبال داشته است، دلیل دیگری است که لزوم دقت نظر و توجه هر چه بیشتر عوامل انتظامی را می‏طلبد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ اما به هر حال، امید است مسئولان شهرستان فیروزکوه با درک صحیح از اهمیت جاده‏های این منطقه و استقرار در محور سه استان بزرگ کشور به ویژه در چنین ایامی، دقت کافی را بر نحوه اجرای طرح‏ها و عملیاتی ساختن اقدامات اجرایی مبذول دارند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول