اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت

انجام 7 هزار بازدید از دامداری‌ها و مرغداری‌های استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در سال جاری بیش از 6 هزار و 900 مورد بازدید و مراقبت فعال و غیرفعال از مرغداری‌ها و دامداری‌ها صورت گرفته است.

انجام 7 هزار بازدید از دامداری‌ها و مرغداری‌های استان قم

مهدی رفیعی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد اداره‌کل دامپزشکی در پنج ماهه نخست امسال اظهار کرد: مبارزه با بیماری‌های دام و طیور، آبزیان و زنبور عسل از جمله فعالیت‌های این اداره کل بوده و به همین منظور فعالیت‌های مختلفی اعم از سم‌پاشی، مایه‌کوبی، ضدعفونی، بازدید و آزمایش در دامداری‌ها انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال بیش از 6 هزار و 900 مورد بازدید و مراقبت فعال و غیر فعال از مرغداری‌ها و دامداری‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به نمونه‌برداری از دامداری‌های آلوده گفت: نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال می‌شود و تاکنون 65 هزار و 800 مورد آزمایش مختلف در آزمایشگاه‌ انجام شده است.

وی با بیان اینکه 102 میلیون دوز واکسن طیور در مرغداری‌های استان توزیع شده است گفت: بیش از 850 هزار رأس گوسفند و بز و بیش از 212 هزار رأس گاو و گوساله واکسینه شدند.

رفیعی‌محمدی به طرح‌های سم‌پاشی در راستای عملیات ضد عفونی به ویژه در مجتمع دامشهر بخش جعفریه اشاره کرد و افزود: امسال 4 میلیون مترمربع جایگاه دامداری در استان قم ضدعفونی شد.

وی خاطر نشان کرد: 3 میلیون مترمربع جایگاه دامداری نیز علیه انگل‌های خارجی سم‌پاشی شد که رضایتمندی خوبی در سطح روستاهای استان ایجاد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان داشت: مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از برنامه‌های این اداره‌کل بوده که شامل مبارزه با بیماری‌هایی مانند سل، تب مالت و هاری است.

وی با بیان اینکه امسال تست سل بر روی 20 هزار رأس گاو و گوساله انجام شده است گفت: نمونه‌برداری خون از گاوها برای بررسی بیماری تب مالت انجام شده و گاوهایی که این بیماری در آنها شناسایی می‌شود به کشتارگاه منتقل شده و از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول