اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

اجلاس غیرمتعهدها ضربه‌ای به دشمن بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه برگزاری موفق اجلاس غیرمتعهدها را فرصتی مغتنم برای ایران و چالشی فراروی ابرقدرت‌ها دانست.

اجلاس غیرمتعهدها ضربه‌ای به دشمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه با برگزاری باشکوه اجلاس سران غیر متعهدها و به لطف خدا، خط قرمزی بر دسیسه‌های آمریکا مبنی بر انزوای ایران کشیده شد، اظهار داشت: اجلاس جنبش عدم تعهد و ریاست دوره‌ای سه ساله آن برای ایران فرصت و برای آمریکا و رژیم صهیونیستی ضربه‌ای کاری محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین سبب آنان از ابتدا تلاش کردند که این اجلاس و میزبانی ایران را کم اهمیت جلوه دهند و با دروغ پراکنی، جایگاه ایران را تخریب کنند و ایران را در برگزاری این اجلاس ناموفق نشان دهند.

* اجلاس غیرمتعهدها افکار عمومی را سمت ملت‌های مظلوم سوق داد

وی افزود: اهمیت دیگر این اجلاس هم‌زمانی با تحریم‌های گسترده غرب علیه ایران همچنین شرایط پیش آمده در گفتگو و مذاکرات گروه 1+5 و در بعد منطقه‌ای هم‌زمانی آن با تحولات مهم منطقه به ویژه سوریه و بحرین است که افکار عمومی را به سوی مردم مظلوم این کشورها معطوف می‌کند و از فشار روانی و تاثیر تحریم‌ها می‌کاهد.

حسینی یادآور شد: این جنبش همواره حامی فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران بوده و در تقویت موضع ایران در مذاکرات با گروه 1+5 کمک کرده است.

خطیب جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: با برگزاری موفقیت آمیز این اجلاس، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران به عنوان شاخص اقتدار سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای همگان ملموس‌تر شد و اجلاس تهران را در تراز عالی‌ترین اجلاس‌هایی که تاکنون برگزار شده است، ارزیابی می‌کنند.

* ایران فرصت‌ها را مغتنم می‌شمارد

وی افزود: با توجه به اینکه این جنبش بعد از سازمان ملل بزرگترین و فراگیرترین نهاد بین‌المللی است، ایران اسلامی می‌تواند با استفاده از فرصت سه ساله ریاست خود در ایفای برجسته‌تر نقش اصلی این جنبش در صحنه بین‌المللی گام بردارد.

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبری در این اجلاس گفت: مواضع جمهوری اسلامی با شیواترین بیان از جانب ایشان عنوان شد و این مسئله که فرمودند: "امروز آرمان‌های اصلی عدم تعهد، همان استعمار زدایی و استقلال سیاسی و فرهنگی با گذشت شش دهه همچنان زنده و پابرجا است"، سخنانی حکیمانه بود و ایشان با سخنان خود در این اجلاس مهم، پرده از چهره تزویرگر سردمداران غربی نظام سلطه برداشتند.

* تعاون خط مقدم جبهه اقتصادی است

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 14 شهریور روز تعاون و آغاز هفته تعاون اظهار داشت: به تناسب اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستیم، جا دارد به این موضوع بپردازم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در سنگر خط مقدم جبهه اقتصادی کشور نقش آفرین باشد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از این اداره دریافت کرده‌ام، این بخش در شهرستان کارنامه فعالی را در زمینه کار آفرینی در بخش‌های خصوصی و ایجاد شرکت‌های تعاونی دارد و به آنها توصیه می‌کنیم که آغوش خود را به روی مردم به ویژه جوانان بیکار باز کنند و با ایجاد زمینه اشتغال، دل‌های آنان را شادمان کنند و به مردم نیز توصیه می‌کنیم که در بخش فراگیر کردن تعاونی‌ها مشارکت کنند و بدانند که مشارکت شما، رونق‌بخش اقتصاد شهرستان است.

* به ورزش زورخانه‌ای بها دهید

حسینی همچنین با اشاره به 13 شهریور روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار داشت: باید به ورزش‌های سنتی مانند ورزش زورخانه‌ای که وجاهت مذهبی هم دارد، بها بدهید.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان باید برای جوانان در این زمینه ایجاد انگیزه کند و توصیه می‌کنم که این نماد ملی مذهبی و ورزشی را همگانی کنید.

امام جمعه ابرکوه همچنین خواستار توجه مدیران دستگاه‌ها به این ورزش در جشن‌های ملی و مذهبی شد.

خطیب جمعه ابرکوه همچنین خواستار توجه بیشتر مردم و ارسال کمک‌های مورد نیاز به مناطق زلزله زده در شمال غرب کشور شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول