اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم:

فعالیت‌های مرکز مشاوره نیروی انتظامی گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم گفت: ماهانه به 600 پرونده در مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان قم رسیدگی می‌شود که در حال برنامه‌ریزی برای گسترش این فعالیت‌ها هستیم.

فعالیت‌های مرکز مشاوره نیروی انتظامی گسترش می‌یابد

سید علی بنی فاطمه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: این اداره تلاش می‌کند تا بیشترین تعداد پرونده‌ها را از مجامع قضایی جمع‌آوری کرده و به مصالحه برساند.

وی با اشاره به حضور دایره‌های مشاوره در کلانتری‌های استان قم ادامه داد: این اداره تاکنون توانسته بیش از 70 درصد پرونده‌ها را از دایره قضایی بیرون آورده و به مصالحه بکشاند.

مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: فعالیت دیگر حوزه مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا به مراکز مشاوره مربوط می‌شود.

وی گفت: در استان قم نیز یک مرکز مشاوره در خیابان امام فعال است که ماهانه 600 پرونده را در زمینه مشاوره و روان‌کاوی حل و فصل می‌کند. در حال حاضر در این مرکز 30 کارشناس ارشد در رشته‌های مشاوره و روانشناسی مشغول به کار هستند.

بنی‌فاطمه با اشاره به اینکه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف خانوادگی، شغلی و اجتماعی و پرونده‌های روان‌شناختی در این مرکز رسیدگی می‌شود گفت: خدمات روان‌سنجی و مددکاری نیز در این مرکز برای شهروندان انجام می‌گیرد.

مسئول اداره مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: سامانه خدمات مشاوره تلفنی در این مرکز برای شهروندان فعال است و طی آن به پرسش‌های مردم در زمینه مشاوره خانواده، مسائل اجتماعی و مهارت‌های شغلی پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قم با تهیه بروشورها، فصل‌نامه‌ها و مقالات مطبوعاتی تلاش می‌کند از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی ابراز داشت: برگزاری جلسات مشاوره گروهی و کارگاه‌های آموزشی در مدارس و دیگر اماکن عمومی در زمینه مهارت‌های زندگی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول