اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

650 نوعروس نیازمند در انتظار دریافت جهیزیه هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر بیش از 650 زوج زیر پوشش این نهاد در انتظار دریافت کمک هزینه جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک خود هستند.

650 نوعروس نیازمند در انتظار دریافت جهیزیه هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، محمد بلوچی اظهار کرد: برای پرداخت جهیزیه به این تعداد از زوجین به اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است.

وی تصریح کرد: به محض تأمین اعتبار مبلغ مورد نظر برای جهیزیه به زوجین پشت نوبت در این نهاد اهدا می‌شود.

بلوچی در خصوص پرداخت جهیزیه در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 512 سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد استان اهدا شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی سقف اهدایی هدیه ازدواج به تازه دامادها را چهار میلیون ریال و جهیزیه نوعروسان را 10 میلیون ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: پرداخت هدایای ازدواج به صورت غیر نقدی در قالب بن کارت خرید در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند وسایل مورد نیاز زندگی را خود تهیه کنند.

بلوچی با اشاره به اولویت‌های کمیته امداد در راستای پیشبرد سلامت زندگی جوانان گفت: کمیته امداد در راستای احیای سنت حسنه ازدواج و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی جوانان اقدام به تسریع در پرداخت جهیزیه زوجین زیر پوشش این نهاد کرده است.

معاون حمایت و سلامت  کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به اهدای هدایای ازدواج به تازه دامادهای مورد حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 113 مورد هدیه ازدواج با سرانه سه میلیون ریال در اختیار زوجین قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد ضمن اهدای جهیزیه به زوجین اقدام به برگزاری دوره آموزش خانواده و انجام مشاوره‌های ازدواج برای جوانان کرده است به طوری که تمام افراد زیر پوشش قبل از دریافت جهیزیه باید از دوره آموزش خانواده و مشاوره‌های ازدواج  توسط کارشناسان این نهاد برخوردار شوند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول