اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس صورت گرفت

کمک 2 میلیارد ریالی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس پیشنهاد کمک 2 میلیارد ریالی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی را تصویب کرد.

کمک 2 میلیارد ریالی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، اعضای هیئت مدیره این انجمن در یکصد و یکمین جلسه خود پیشنهاد یاری‌رسانی به حادثه‌دیدگان زلزله اخیر در استان آذربایجان‌شرقی را به منظور بازسازی واحدهای مسکونی مناطق روستایی مورد بررسی قرار دادند و مقرر کردند تا در قالب کمک‌های نقدی و تامین مصالح ساختمانی تا 2 میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان مساعدت شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس گفت: زلزله اخیر در آذربایجان‌شرقی خسارت‌های شدیدی را به همراه داشته و در مدت 16 روز پس از این حادثه یک‌هزار و 729 زمین‌لرزه در حوالی مناطق آسیب دیده اهر و ورزقان به ثبت رسیده است.

وی افزود: برابر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن این استان 17 هزار و 135 واحد مسکونی روستایی در مناطق اهر، هریس، ورزقان و تبریز آسیب جدی دیده و یا تخریب شده است.

شمس ارجمندی افزود: هم‌اکنون 11 استان در بازسازی مناطق حادثه دیده مشارکت دارند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس در ادامه با بیان این‌که حادثه خبر نمی‌کند و باید به فکر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بود، ادامه داد: از 21 مرداد‌ماه تاکنون نه تنها در استان آذربایجان‌شرقی بلکه در دیگر مناطق کشور زلزله‌های متعددی رخ داده است و استان‌های فارس، لرستان، هرمزگان، ایلام، خراسان‌شمالی، خوزستان و کرمانشاه زلزله‌هایی با قدرت 2.9 تا 3.8 ریشتر را تجربه کرده‌اند و این امر می‌طلبد تا مقاوم‌سازی را جدی‌تر بگیریم.

ارجمندی گفت: به پیشنهاد مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران، مشارکت برای بازسازی مناطق حادثه‌دیده آذربایجان‌شرقی به صورت هدفمند و توسط انجمن‌های خیرین سراسر کشور انجام می‌شود و در این مورد هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس با اختصاص 2 میلیارد ریال به صورت نقدی و تامین مصالح ساختمانی با مشارکت مجامع امور صنفی و پیمانکاران مربوطه اقدام می‌کنند، تا با فرا رسیدن زودهنگام فصل سرما افراد خسارت‌دیده بتوانند از سرپناه مناسب برخوردار باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده این انجمن در چهار شهر استان فارس شامل 96 واحدی ارسنجان، 66 واحدی کازرون، یک‌هزار واحدی صدرا و 150 واحدی نی‌ریز با مشارکت جدی خیرین مسکن‌ساز این استان آغاز می‌شود.

ارجمندی ادامه داد: همچنین 670 واحد مسکونی خیرساز در شهر صدرا در نیمه دوم سال جاری به متقاضیان واجد شرایط که پیش از این از طرف موسسات خیریه گزینش شده‌اند، واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز در ثبت‌نام و گزینش این افراد دخالتی ندارد و این امر به طور کامل از طریق مؤسسات خیریه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول