اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد

کسب رتبه نخست استان قم در زمینه ساخت مسکن مهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم در سال گذشته و امسال رتبه نخست را در زمینه عملکرد مسکن مهر در کشور کسب کرده است.

کسب رتبه نخست استان قم در زمینه ساخت مسکن مهر

محمدرضا قلندر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ادغام دو حوزه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی در حال حاضر در دو حوزه سنگین مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی سال گذشته در زمینه مسکن مهر عملکرد بسیار خوبی را ارائه کرد و توانست گام‌های بسیار مثبتی را در زمینه تامین مسکن که از نیازهای ضروری انسان است، بردارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم نخستین استانی است که تا به حال چهار مرحله بهره‌برداری از مسکن مهر داشته که مجموع این چهار مرحله شامل 13 هزار واحد مسکن مهر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 5 هزار واحد نیز برای تحویل به متقاضیان آماده است که طی مراسمی رسمی و با حضور مقامات کشوری در شهریور ماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

قلندر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر دارای تمام امکانات ضروری برای زندگی بوده و تلاش کردیم تا مسجد نیز به تعداد مورد نیاز در محدوده این واحدها افتتاح شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس و شهرداری در این مناطق اذعان داشت: تمام امکانات برای سکونت مردم در این واحدها فراهم شده و تلاش می‌کنیم مشکلات در این رابطه حداقل باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای دیگر استان قم گفت: در قنوات 90 واحد مسکن مهر احداث شده و در کهک و جعفریه واحدهای مسکن مهر به زودی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی گفت: زمینه کاری دیگر اداره راه و شهرسازی، مسئله راه و ترابری است که در این حوزه نیز فعالیت‌های بسیار مؤثری در سال گذشته در استان قم انجام گرفته است.

قلندر ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه که می‌تواند به عنوان الگو برای تمام کشور مطرح شود، احداث تقاطع سه سطحه در میدان 72 تن است.

وی بیان داشت: این تقاطع اکنون به بهره‌برداری رسیده و مشکل مردم را در این میدان حل کرده که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن به عنوان یک خدمت ماندگار به مردم قم و زائران مطرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در 26 تیر 90 آغاز شد خاطر نشان کرد: با کار شبانه‌روزی که برای این پروژه صورت گرفت، رأس زمان مقرر عملیات اجرایی این پروژه به پایان رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های این تقاطع ادامه داد: این پروژه از لحاظ کیفیت و کمیت بهترین وضعیت را دارد و می‌تواند به عنوان یک الگو برای کارهای عمرانی در حوزه راه و ترابری مطرح شود.

قلندر ابراز داشت: در مجموع در سال گذشته 15 پروژه در زمینه راه که بودجه آن از محل سفر مقام معظم رهبری به استان قم تأمین شده بود، به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه طرح‌های خوبی در دست اقدام است گفت: تقاطع غیر هم‌سطح ورودی شهر جعفریه، زیرگذر مقابل پل دولت‌آباد و احداث آزادراه قم گرمسار از جمله این طرح‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه احداث این آزادراه در سه استان به صورت همزمان پیگیری می‌شود خاطر نشان کرد: 72 کیلومتر از این آزادراه در استان قم انجام می‌شود که تا امروز 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مرداد ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: 60 درصد اعتبار این پروژه سهم دولت است و 40 درصد آن توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و برنامه‌ریزی برای تاسیس مجتمع‌های رفاهی و جایگاه‌های سوخت در این آزادراه نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول