اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

عکس‌ها و فیلم‌های زلزله آذربایجان‌شرقی گردآوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: عکس‌ها و فیلم‌های زلزله اخیر در مناطق اهر، هریس و ورزقان گردآوری می‌شود.

عکس‌ها و فیلم‌های زلزله آذربایجان‌شرقی گردآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار داشت: در راستای برگزاری مراسمی در تالار وزارت کشور که با حضور خیران جهت بازسازی و عمران مناطق زلزله‌زده برگزار می‌شود طرح گردآوری عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده از این حادثه جانگداز به منظور تهیه آرشیو غنی و برگزاری نمایشگاه عکس اجرا می‌شود.

داننده موضوعات این طرح را، مسائل دینی و معنوی و نقش و جایگاه آن در حفظ روحیه افراد در مناطق زلزله‌زده، حضور مسئولین کشوری در منطقه و تاثیر آن در روحیه زلزله‌زدگان، نمایش ابعاد مختلف تلاش دولتمردان و آحاد مردم برای سازندگی و جبران خسارت وارده به مناطق زلزله‌زده، ‌همکاری و همدلی مسئولان و مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و نقش و جایگاه تشکل‌های غیردولتی در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمام آثار رسیده به نام صاحبان اثر بایگانی و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، گفت: پس از بازبینی آثار ارائه شده، به پانزده نفر از صاحبان آثار برگزیده کمک هزینه زیارتی مشهد مقدس پرداخت شده و به هر یک از آثار منتخب 500 هزار ریال اهداء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عکس‌ها باید مستند باشد، تاکید کرد: علاقمندان می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده به وسیله دوربین و موبایل خود اعم از حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را تا دوازدهم شهریور ماه به دبیرخانه این طرح واقع در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: پس از زلزله اقداماتی همچون تخصیص یک روز از حقوق کارکنان اداره کل به آسیب‌دیدگان زلزله، ارسال کمک‌های غیرنقدی به این مناطق، برپایی نمایشگاه عکس و خوشنویسی در رابطه با مناطق زلزله‌زده، تشکیل کارگروه فرهنگی و عملیات روانی و  ...  توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام گرفته است.

‌وی همچنین از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و اتخاذ تصمیماتی در راستای بازسازی عملیاتی نهادهای فرهنگی و هنری و همچنین مساجد شهرستان‌های اهر،‌ هریس و ورزقان خبر داد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول