اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه فردوسی مشهد:

بیوتکنولوژی کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی و توسعه صنعتی کشور دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در همین راستا بیوتکنولوژی کشاورزی می‌تواند هم در امنیت غذایی و هم در توسعه صنعتی کشور و رفاه عمومی نقش بسزایی ایفا کند.

بیوتکنولوژی کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی و توسعه صنعتی کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی طهمورث‌پور ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در سالن جلسات دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: زیست‌فناوری در عصر حاضر از اولویت‌های همه کشورها است و در همین راستا بیوتکنولوژی کشاورزی می‌تواند هم در امنیت غذایی و هم در توسعه صنعتی کشور و رفاه عمومی نقش بسزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق در راستای اجرایی ‌شدن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در زمینه تولید علم و رسیدن به تولید و استفاده از محصولات داخلی کمک شایانی کند.

طهمورث‌پور با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در دنیای امروز مبنای محاسبات و تحرکات بین‌المللی قدرت است و قدرت هر کشور ناشی از علم و دانش است، خاطرنشان کرد: باید در راستای رسیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق این منویات گامی علمی برداریم.

دبیر همایش ملی بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت: سه ویژگی متمایز این همایش شامل، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تبادل نظر با حضور افراد سیاست‌گذار و شاخص در جلسات صبح در هر سه روز همایش، اختصاص یکی از جلسات سخنرانی کلیدی و هم‌اندیشی و تبادل نظر به تجاری‌سازی محصولات و دانش فنی در بیوتکنولوژی به منظور کمک به تحقق شعار سال جاری در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تدوین و انتشار کتابچه‌ای با رویکرد راهبردی و برنامه‌‌ای به منظور تصمیم‌سازی مدیران که امید است، ماحصل این تلاش زمینه‌ساز افزایش دانش و توان بیوتکنولوژیک کشور در زمینه کشاورزی باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در نظر گرفتن محورهای متنوع و برگزاری جلسات متعدد سخنرانی و مباحثات علمی و هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های جنبی و دعوت از دست‌اندرکاران صنعت سبب فراهم ‌آمدن محیطی کم‌نظیر برای علاقه‌مندان و فعالان بخش‌های مختلف مرتبط با بیوتکنولوژی و کشاورزی شده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول