اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار

سمینار جبر و کاربرد آن در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: برای دومین بار سمینار جبر و کاربرد آن به همت گروه ریاضی و کاربردی دانشکده ریاضی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

سمینار جبر و کاربرد آن در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سمینار که محققان و پژوهشگرانی از کشور آلمان، مجارستان و همچنین لهستان شرکت کرده بودند عصر امروز مقالات تحقیقی و پژوهشی ارایه شد و شرکت‌کنندگان سعی کردند آخرین یافته‌های علمی خود را در زمینه ریاضی و جبر به نمایش بگذارند.

دبیر اجرایی این سمینار اظهار داشت: این سمینار با هدف آشنا کردن دانشجویان و محققان با جدیدترین یافته‌های علمی ریاضی و جبر برگزار شده که جوامع بین‌المللی، محققان و پژوهشگران سعی کردند جدیدترین روش‌ها و الگوهای خود را در این رشته ارایه کنند.

حمید یوسفیان خاطرنشان کرد: سعی می‌شود در چنین سمینارهایی از توانمندی دانشمندان و متخصصان علوم متعدد استفاده شود که در این ارتباط ما از پژوهشگران چندین کشور دعوت کردیم تا با حضور در این سمینار جدیدترین یافته‌های خود را در اختیار دانشجویان و محققان ما قرار دهند.

این مسئول علم ریاضی را علم دامنه‌دار و دارای جذابیت‌های منحصر به فرد توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه امروز علم ریاضی به سمت کاربردی شدن در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف حرکت می‌کند که پیش‌بینی می‌کنم تا 10 سال آینده جدیدترین و بهترین شیوه‌ها و روش‌ها در علوم ریاضی برای آموزش و فراگیر شدن این علم به کارگیری شود.

به گزارش فارس، اما در حاشیه این سمینار سوپر مغز ایران و مرد شماره دو جهان در رشته ریاضی و محاسبات حاضر شده و به سئوالات مطرح شده متخصصان پاسخ داد.

علی بیات‌موحد دارنده مدال جشنواره خوارزمی و جزء 35 سوپر مغز جهان در اظهارات خود گفت: بیش از 15 هزار روش محاسباتی در ریاضی و جبر ارایه کردم به طوریکه معتقدم هر فرد از دو نیمکره مغز خود می‌تواند به طور همزمان استفاده کند.

این سوپر مغز ایرانی که بدون محاسبه دستی و یا ماشین حساب قادر است اعشار و اعداد ریاضی را جمع، تفریق، ضرب و تقسیم کند، معتقد است با مطالعه کتاب و تمرین سه ماهه می‌توان به راحتی به این توانمندی دست یافت.

حرکات و محاسبات این سوپر مغز ایرانی به حدی برای شرکت‌کنندگان تعجب‌آور بود که اعداد مختلفی را ارایه می‌دادند تا به سرعت این دانشمند بنام ایران بتواند آنها را محاسبه کند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول