اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اجرای طرح امداد مزرعه به صورت پایلوت در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون وزیر در آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: طرح امداد مزرعه به صورت پایلوت در استان اردبیل اجرا می‌شود.

اجرای طرح امداد مزرعه به صورت پایلوت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، پیمان فلسفی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: نگرش کشاورزان به فعالیت‌ها باید با القای طرح مدیریت مزرعه تغییر یابد تا قانع به این همه تولید نشده و به افزایش تولیدات با کیفیت فکر کنند.

وی افزود: کشاورزان ما امروزه متکی بر تجربیات و آموزه‌های نیاکان و پدران خود هستند و بیشتر آنها از روی تجربیات خود فعالیت می‌کنند ولی باید این نگرش به سمت و سویی هدایت شود تا شاهد بهره‌وری و ارتقای کیفیت کشاورزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: خروجی‌ها باید قابل اندازه‌گیری باشد و به وضع موجود‌ نباید راضی باشیم، هرچند افتخار بخش کشاورزی را به یدک می‌کشیم ولی تلاش و توان ما باید در راستای رساندن تولیدات از یک‌صد میلیون تن به 300 میلیون تن معطوف شود.

فلسفی ادامه داد: کشاورزان اگر آموزش نبینند، هرچند تجهیز بشوند و ندانند چگونه از این عملکردها استفاده کنند، پس از چهار سال تمام زحمات ما از بین خواهد رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش گام به گام انجام شود سرمایه‌گذاری ما تضمین خواهد شد.

وی افزود: در این طرح باید از تمام ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی اعم از دولتی و غیردولتی استفاده کنیم، برای تحقق یک هدف مهندسی جریان لازم است و این مهم در دست مهندسان قرار دارد و حضور مستمر و پایدار در کنار کشاورزان می‌تواند در تحقق این امر مهم آنها را یاری کند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات بیان داشت: اتاق فرمان و برج مراقبت ما مراکز خدمات هستند و با تجمیع مراکز خدمات و توجیه آنها باید کار را آغاز کنیم و امیدواریم با اجرای طرح مدیریت مزرعه و گسترش چتر نظارتی بر تمام مراکز خدماتی شاهد تحولات اساسی در بخش کشاورزی باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: هرچند برای تحقق طرح مدیریت مزرعه اعتبار لازم است ولی ضروری نیست، این اراده‌ است که می‌تواند حرف اول و آخر را بزند و با سمت و سو دادن حتی اعتبار کم به طرح امداد مزرعه می‌تواند منشاء اثر خیر باشد.

عادل عبدایمانی افزود: اگر تغییر در دیدگاه و اندیشه‌ها ایجاد نشود کمبودها بهانه‌‌ای بیش نخواهد بود و امیدواریم با متمرکز شدن روی این طرح و تغییر افکار و اندیشه کشاورزان از نگرش تجربی به نگرش جدید علمی، شاهد پیشرفت و ارتقای بخش کشاورزی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول