اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

42 پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته گرامیداشت دولت 42 پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

42 پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل طرح‌های زیر‌بنایی و توسعه‌ای در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، امور عشایری و دام است.

عادل عبد ایمانی یادآور شد: از این پروژه‌ها 13 مورد در حوزه آب و خاک، 10 مورد در بخش امور دام و صنایع تبدیلی، چهار پروژه در حوزه آبخیزداری و 15 پروژه نیز در حوزه امور عشایری است.

وی گفت: با افتتاح این پروژه‌ها برای 28 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده و بالغ بر یک‌هزار و 456 خانوار نیز از قبل آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعتبار هزینه شده را برای اجرای این پروژه‌ها 62 هزار و 527 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: ما با تمام توان از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنیم و معتقدیم توجه جدی به بخش کشاورزی می‌تواند زمینه توسعه همه جانبه استان اردبیل را فراهم آورد.

عبد ایمانی با اعلام اینکه بخش کشاورزی به عنوان اولویت اول توسعه استان از جایگاه و اهمیت زیر‌بنایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با تزریق اعتبارات و تسهیلات در نظر گرفته شده ظرف سال جاری می‌توان حرکت‌های بسیار موثر و کار‌آمدی را به ثمر نشانده و نسبت به اجرای آن موفق عمل کرد.

این مسئول با اشاره به افزایش 10 درصدی تولید محصولات کشاورزی در استان به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: با همت و تلاش مجاهدان سنگر تولید و کار‌آفرینی در بخش کشاورزی شاهد افزایش قابل توجه عملکرد در واحد سطح و در نتیجه افزایش تولید محصولات زراعی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش تولید 20 درصدی گندم و همچنین 12 درصدی جو خبر داد و افزود:‌ در سال زراعی جاری 43 درصد در تولید عدس و 22 درصد در تولید کلزا افزایش داشتیم این در حالی است که 95 درصد گندم و 100 درصد دیگر محصولات یاد شده برداشت شده است.

عبد ایمانی پیش‌بینی کرد: در مجموع در سال زراعی جاری بالغ بر 3 میلیون و 100 هزار تن انواع محصولات زراعی در استان اردبیل تولید شود که برداشت محصولات پاییزی نیز ظرف روزهای آینده آغاز می‌شود.

این مسئول در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با نگاه و توجه ویژه دولت و مسئولان استان به بخش کشاورزی یک جهش واقعی را می‌توان به صورت ملموس در توسعه همه جانبه تولیدات مشاهده کرده و به نظاره نشست.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول