اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن گرمی خبر داد

مقاوم‌سازی 4300 واحد مسکن روستایی در گرمی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرمی از مقاوم‌سازی و بازسازی 4 هزار و 300 واحد مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

مقاوم‌سازی 4300 واحد مسکن روستایی در گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز مهدی‌زاده ظهر امروز در همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی گرمی اظهار داشت: مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی تا آخرین مسکن در گرمی ادامه خواهد داشت چرا که ما معتقدیم پیشگیری از خسارات و بلایای طبیعی باید به شکل بنیادی صورت بگیرد.

وی زلزله ماه گذشته آذربایجان شرقی و خسارت به بسیاری از روستاها را یادآور شد و افزود: ما روستاهای بی‌دوام و نیازمند مقاوم‌سازی را شناسایی کردیم و قرار است با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن مقاوم‌سازی این منازل در روستاها آغاز شود.

این مسئول در ادامه از شناسایی 318 روستای دارای سکنه با 12 هزار واحد مسکونی در شهرستان گرمی خبر داد و افزود: در این روستاها نزدیک به 10 هزار واحد مسکونی بی‌دوام وجود دارد که نسبت به بازسازی آنها اقدام خواهد شد.

مهدی‌زاده با ضروری اعلام کردن مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی بیان داشت: 60 مورد گزارش خسارت بر اماکن روستایی در زلزله آذربایجان شرقی به ما ارائه شد که نشان می‌دهد مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی نباید مغفول بماند.

رئیس بنیاد مسکن گرمی از عدم مقاوم‌سازی 167 روستای این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: در بخش مقاوم‌سازی مسکن روستایی 500 سهمیه داشتیم اما نیاز روستاهای ما بیش از این رقم است و باید تلاش خود را برای هرچه بیشتر شدن تسهیلات مقاوم‌سازی در روستاها و اخذ سهمیه بیشتر به کار بندیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی‌زاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سال‌های گذشته افزون بر 50 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم‌سازی مربوط به 810 واحد مسکن روستایی گرمی به دلایلی برگشت داده شده اما در سال‌های اخیر تلاش می‌شود با جذب تمام سهم شهرستان، مقاوم‌سازی منازل روستایی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول