اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی:

مقاوم‏سازی خانه‌های روستایی اولویت اصلی دفتر مسکن کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی گفت: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی روستایی در برابر حوادث آسیب‎پذیر‎تر هستند، مقاوم‎سازی این واحدها از اولویت‎های ما به‌شمار می‎رود.

مقاوم‏سازی خانه‌های روستایی اولویت اصلی دفتر مسکن کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر قادر صمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خراب نشدن خانه‎های تازه ساخته شده کمیته امداد در زلزله اخیر آذربایجان اظهار داشت: مقاوم‎سازی مسکن بهترین راه جلوگیری از خسارات بلایای طبیعی است.

وی تصریح کرد: فعالیت‎های دفتر حوزه تامین مسکن کمیته امداد در دو حوزه مسکن مددجویی و احداث ساختمان‎های مورد نیاز کمیته امداد امام خمینی برای ارائه خدمات مختلف به مددجویان انجام می‎شود.

صمدی افزود: تاکنون در طول عمر بخش مسکن در امداد بیش از 250 هزار واحد مسکونی که عمده آنها در روستاها بوده است را توانسته‌ایم احداث کرده و به بهره‏برداری برسانیم.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی خاطر نشان کرد: از این تعداد واحد مسکونی 170 هزار واحد آن در 5 سال اخیر و مابقی آن در اولین سال‎های فعالیت کمیته امداد احداث شده است.

صمدی بیان کرد: در سال گذشته 42 هزار واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان داده شده است که 28 هزار مسکن روستایی و 14 هزار مسکن شهری است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یادآور شد: در سال گذشته بهره‎برداری از 41 پروژه را در بخش ساختمان‎های حمایتی و فرهنگی داشته‎ایم که از جمله آنها می‎توان به کانون‎های فرهنگی، خوابگاه‎های دانشجویی و فضاهای اردوگاهی اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه‎های هفته دولت دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: با تلاش و کمک خیرین، نیکوکاران و دولت، کمیته امداد توانسته در هفته دولت 11 پروژه غیرمسکونی، 4 واحد خوابگاهی، 2 کانون فرهنگی، یک فضای اردوگاهی و 4 واحد حمایتی با اعتباری بیش از 7 میلیارد تومان به بهره‎برداری برساند.

صمدی از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته دولت را بهره‎برداری از یک‌هزار و 530 واحد مسکن مددجویی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی گفت: تا آخر امسال علاوه بر اجرای 18 پروژه، 30 پروژه دیگر نیز در دست احداث است که به بهره‎برداری خواهد رسید.

صمدی در رابطه با اقدامات در دست اقدام برای نیازمندان زلزله‌زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: 2 هزار واحد کاملا تخریب شده‎اند و حدود 800 واحد هم خانه‎هایی هستند که آسیب ندیده‎اند ولی غیرمقاوم هستند و با تسهیلات مسکن و قرض‌الحسنه بلاعوض دولت مبالغی مشخص شده و به آنها داده خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول