اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدیان در جمع اساتید بسیجی کشور:

در معرفی و تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان کوتاهی‌ شده است

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تاکید بر معرفی و تبیین آرمان‌های انقلاب از سوی اساتید دانشگاه، گفت: تاکنون در زمینه معرفی و تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان و به ویژه دانشجویان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

در معرفی و تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان کوتاهی‌ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه اجلاس سالیانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، اظهار داشت: انتظارات ما از اساتید بسیجی فراوان است ولی یکی از انتظارات کلیدی از اساتید بسیجی تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و به ‌ویژه دانشجویان است.

وی افزود: اساتید بسیجی کسانی هستند که سالیان سال در فراز و نشیب‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی حضور داشته و با آرمان‌های بلند نظام انقلاب اسلامی آشنا هستند و بنابراین این انتظار از آنها می‌رود که در راستای پاسداری از این آرمان‌های انقلاب و نظام که عمر خود را به پای آن فدا کردند، در تبیین آرمان‌های انقلاب نیز نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار جوان با استعداد قرار است وارد سیستم آموزش عالی کشور شوند که قطعاً این جوانان نیروی بالقوه بوده و ظرفیت بسیار عظیمی هستند اما باید توجه داشت که چه مقدار از آنها با آرمان‌های انقلاب آشنا هستند، لذا در این راستا به نظر می‌رسد که آشنا کردن این سرمایه عظیم با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های برعهده اساتید بسیجی سراسر کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه آرمان‌گرایی یکی از ویژگی‌های دانشجویان و جوانان است، خاطرنشان کرد: نقطه برجسته و الهام‌بخش فرهنگ بسیجی، آرمانگرایی بسیجی است چرا که آرمان‌ها بسیار ارزشمند هستند.

وی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: البته امروز شاهدیم که برخی می‌گویند آرمان‌ها خوب است ولی واقعیت نیست در صورتی که میان آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی منافاتی وجود ندارد البته این واقعیت‌ها همان لغزش‌گاهایی است که معمولاً انقلابیون به آن دچار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت آرمان‌های انقلاب اسلامی با آرمان‌های انقلاب دیگر کشورهای جهان، گفت: فرق آرمان‌های ما با دیگر کشورها این بوده که آرمان‌ انقلاب اسلامی عین واقعیت است.

محمدیان با بیان اینکه آرمان‌ها موتور محرک یک جامعه هستند، یادآور شد: گاهی فاخر بودن این آرمان‌ها شأن و منزلت یک ملت را نشان می‌دهد چرا که اقتدار آرمانی پایه و اساس دیگر اقتدارها است.

وی افزود: ما باید بدانیم که این آرمان‌ها چیست و بعد از آن به مرور به بازخوانی آن بپردازیم، عمدتاً آزادی نجات از دست دیکتاتورها و قدرت‌های خارجی، عدالت، استقلال، دمکراسی، حقوق شهروندی و رفاه از آرمان‌های مشترک انقلاب‌های منطقه است.

وی ادامه داد: هم‌چنین موضوع صلح و بحث نبود سلاح‌های جنگی و انتخابات و قانون‌گذاری نیز از دیگر آرمان‌های مشترک در حرکت‌های اجتماعی و انقلاب‌های منطقه بوده است در حالی که آرمان‌های انقلاب اسلامی با این آرمان‌ها متفاوت است و سطح آرمان‌های ما از این آرمان‌ها بالاتر است.

وی افزود: 4 عنصر توحید، معاد، عبودیت و ولایت اساس آرمان‌ها را شکل می‌دهد که البته این عبودیت با راهنمایی انسان‌های کامل که همان انبیاء و ائمه هستند، تحقق پیدا می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با طرح این سؤال که چه کسی امروز باید این روحیه آرمانگرایی را در دانشجویان و جوانان کشور تقویت کند، ادامه داد: مهم‌ترین رسالت فرهنگی و فکری در دانشگاه‌ها امروز این است که با یک بیان امروزی و قابل فهم و با تکیه بر معارف نابی که در اختیار دارد به تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازد، امروز به واقع نیاز است که فضای دانشگاه‌ها با تبیین درست آرمان‌های انقلاب اسلامی در اختیار نیروهای ارزشی قرار بگیرد که البته در این راستا و در زمینه معرفی و تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان تاکنون کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

محمدیان با بیان اینکه مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان و کفر به طاغوت و ایمان به خدا از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب اسلامی با حفظ آرمان‌ها محقق می‌شود و باید توجه داشت که اگر امروز از آرمان‌های انقلاب کوتاه بیاییم به همان میزان سقف انقلاب اسلامی پایین می‌آید، چرا که اگر امروز در سراسر جهان بالاترین سقف را انقلاب اسلامی می‌دانند به خاطر همان آرمان‌‌های بلند است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تاکید بر این مطلب که امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، یادآور شد: امروز هیچ مکتب و فکری همانند انقلاب اسلامی وجود ندارد چرا که ایده انقلاب اسلامی گمشده بشریت است.

وی افزود: در همین راستا باید انقلاب اسلامی ایده خود را مطرح کند چرا که آرمان‌های انقلاب می‌تواند بشریت را سمت و سویی دهد و امروز اساتید در دانشگاه‌ها در این عرصه نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید در دانشگاه‌ها باید روحیه‌ای در دانشجویان ایجاد کنند تا آنان از اینکه از انقلاب اسلامی خویش دفاع می‌کنند به آن افتخار کنند، گفت: ما امروز نیاز داریم تا بار دیگر آرمان‌های انقلاب اسلامی را مرور کرده و جوانان را با این انقلاب و وضعیت جهان آشنا کنیم، چرا که این امر سبب تقویت حس آرمان‌گرایی در آنان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید امروز در این پیچ تاریخی عقب بمانیم، گفت: این پیچ تاریخی را انقلاب اسلامی بوجود آورده است، لذا نقش اساتید بسیجی برای تبیین آرمان‌های انقلاب نقش بسیار کلیدی و برجسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز غرب و تمام مستکبران می‌خواهند ایران را با این تحریم‌ها به تعبیر خود فلج کنند و مردم را خسته کنند، در حالی که خداوند متعال با عنایت به نظام جمهوری اسلامی و با برگزاری موفق اجلاس جنبش عدم تعهد فضای جدیدی را ایجاد و به تعبیر خبرگزاری‌های خارجی زلزله دیپلماتیک و سونامی سیاسی را ایجاد کرد.

محمدیان با تاکید بر این مطلب که نفوذ اقتدار جمهوری اسلامی را دنیا به رخ رقبا کشاند، اظهار داشت: عده‌ای فکر می‌کردند که با این فشارهای اقتصادی می‌توان ایران را خسته و وادار به تسلیم کرد در حالی که ما ملتی هستیم که ریشه در کربلا داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته از آن طرف شاهدیم که غرب و دشمنان نظام خود در بحران‌های اقتصادی فرو رفته در حالی که ملت ما هنوز در برابر تحریم‌های دشمنان صبر و مقاومت می‌کند و یقیناً ملت‌های آزادی‌خواه دنیا و منطقه الگوی دیگری جز ایران اسلامی را در این راستا انتخاب نمی‌کنند.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول