اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی خبر داد

صرف بیش از 165 میلیارد ریال برای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 165 میلیارد و 134 میلیون ریال صرف راه‌اندازی طرح‌های خوداشتغالی مددجویان استان شده است.

صرف بیش از 165 میلیارد ریال برای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار و 194 طرح خوداشتغالی از سوی کمیته امداد راه‌اندازی شده است در پی آن نیز اشتغال تولیدی از سوی این نهاد به سطح مناسبی رسیده است.

وی در خصوص پرونده‌های خوداشتغالی ارسال شده به بانک‌ها گفت: طی سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار و 178 پرونده خوداشتغالی به بانک‌های عامل فرستاده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با ابراز تأسف از همکاری کم‌رنگ بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی تصریح کرد: به رغم تلاش‌های کمیته امداد در جهت فراهم‌آوری زمینه اشتغال اما به دلیل پایین بودن همکاری بانک‌ها تنها دو هزار و 194 طرح خود اشتغالی از مزایای تسهیلات بانک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی در خصوص طرح‌های خوداشتغالی راه‌اندازی شده از سوی کمیته امداد خاطرنشان کرد: از تعداد طرح‌های مذکور 153 طرح مربوط به سرپرستان خانوار زیر پوشش این نهاد است که در این زمینه 13 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حسین‌پور تصریح کرد: هزار و 836 طرح راه‌اندازی شده نیز مربوط به فرزندان مددجوی این نهاد است که برای این منظور بیش از 141 میلیارد و 770 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این 205 طرح خوداشتغالی ایجاد شده نیز مربوط به مددجویان موردی است که با صرف بیش از 10 میلیارد و 346 میلیون ریال اعتبار از سوی بانک‌های عامل به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی در خصوص همکاری بانک‌های عامل در پرداخت وام‌های خوداشتغال افزود: در صورتی که همکاری بانک‌ها در پرداخت وام‌های خوداشتغالی سرعت گیرد و با روند ساده‌تری پیش رود به همان نسبت در توانمندشدن مددجویان تأثیر بسزایی دارد و در نهایت زمینه خودکفایی آن‌ها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که آمار بیکاری در حال افزایش است، اگر وام‌های خوداشتغالی تأمین نشود افرادی که روی مرز فقر قرار دارند بر اثر نداشتن درآمد کافی و اشتغال، به مستمری‌‌بگیر تبدیل می‌شوند.

حسین‌پور بر لزوم همکاری ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: تمام ارگان‌ها باید با تأمین حداقل تسهیلات در خصوص توانمندسازی نیازمندان همکاری کنند تا این خانواده‌ها نیز به طور شایسته‌تری، زندگی خود را اداره کنند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول