اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌پذیرد

رونمایی از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان رونمایی صورت می‌گیرد.

رونمایی از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان با اشاره به هفته تعاون، اظهار کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر هم یک وزارتخانه ایدئولوژیک هم یک وزارتخانه استراتژیک است.

وی ادامه داد: آیات فراوانی که در قرآن کریم در توجه به کار و تعاون آورده شده حکایت از ایدئولوژیک بودن این وزارتخانه دارد و از اهمیت مسائل اقتصادی در نظام و قانون اسلامی جمهوری اسلامی مبنای استراتژیک در توجه به این حوزه را گوشزد می‌کند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: با توجه به تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه نام‌گذاری سال جاری ایشان در ماه مبارک رمضان راهبردهای جدیدتری مانند مردمی کردن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که در اجلاس اخیر سران کشورهای غیر متعهدها شاهد تحسین و توجه سران کشورها به این نظریه‌ها بوده‌ایم.

وی با اشاره به شعار جهانی تعاونی‌ها دنیای بهتری می‌سازند، افزود: اعتقاد داریم در جهت تحقق شعار سال، تعاونی‌ها می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.

قادری با اشاره به برنامه این اداره‌کل در هفته تعاون گفت: با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 104 طرح تعاونی در استان اصفهان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 389 میلیارد و 858 میلیون ریال شامل یک هزار و 156 میلیارد و 580 میلیون ریال تسهیلات و یک هزار و 233 میلیارد و 278 میلیون ریال آورده اعضا به صورت متمرکز افتتاح می‌شود.

وی از طرح‌های تعاونی آماده بهره‌برداری در هفته تعاون سخن گفت و ادامه داد: این طرح‌ها شامل 48 طرح مسکن مهر و عمران با سرمایه‌ای بالغ بر 2 هزار و 107 میلیارد ریال و برای 8 هزار و 301 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: 30 طرح خدماتی با سرمایه 163 میلیارد و 792 میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای 564 نفر در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از بهره‌برداری از چهار طرح کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این چهار طرح با سرمایه‌ای بالغ بر 24 میلیارد و 300 میلیون ریال و با اشتغال‌زایی برای 47 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

قادری از بهره‌برداری هفت طرح تعاونی در گرایش‌های تامین نیاز تولید کنندگان و تامین نیاز مصرف ‌کنندگان سخن گفت و افزود: این طرح تعاونی با سرمایه‌ای بالغ بر 5 میلیارد و 647 میلیون ریال و برای 24 نفر اشتغال‌زایی نیز ایجاد کرده که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: در روزهای آینده نیز 15 طرح صنعتی با سرمایه 88 میلیارد و 512 میلیون ریالی به بهره‌برداری می‌رسد که توانسته برای 180 نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در هفته تعاون سخن گفت و تصریح کرد: تقدیر و تجلیل از تعداد 17 تعاونی برتر رتبه نخست، پنج تعاونی رتبه دوم، یک اتحادیه استانی برتر و اتاق تعاون و تجلیل و تقدیر از 19 کارآفرین برتر و نمونه و بازدید از تعداد محدودی شرکت تعاونی و دو طرح بزرگ تولیدی استان از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته تعاون است.

وی از برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رونمایی از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول