اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش گرامیداشت شهید اندرزگو

نواب‌صفوی الگوی مبارزه برای شهید اندرزگو است

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نواب‌صفوی الگوی مبارزه برای شهید اندرزگو است.

نواب‌صفوی الگوی مبارزه برای شهید اندرزگو است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالله نصیری ظهر امروز در همایش سی و چهارمین سال شهادت سیدعلی اندرزگو در فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد، اظهار کرد: یکی از شهدای بزرگ و بی‌بدیل انقلاب اسلامی که لقب چریک تنها را به همراه دارد شهید اندرزگو است.

وی ادامه داد: شهید اندرزگو در دوران مبارزات خود دارای اسامی، چهره و شناسنامه‌های متعددی بود و در مسجد هرندی تهران دروس خود را ادامه داد و با شهید نیک‌نژاد، هرندی، عراقی و افرادی که سردمداران هیئت موتلفه بودند، پیوست.

نصیری افزود: این شهید در ترور حسن علی منصور، نخست‌وزیر وقت نقش ‌بسزایی ایفا کرد و از همان ابتدا مبارزات مسلحانه خود را بر ضد رژیم پهلوی آغاز کرد.

معاون اجرایی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: پس از اینکه ترور انجام شد، اندرزگو زندگی مخفیانه را آغاز کرد که حتی خانواده خود را در جریان برخی مبارزات قرار نمی‌داد.

وی خاطرنشان کرد: در سه شهر مشهد، تهران و قم این شهید زندگی مخفیانه داشته است و مدتی نیز به توصیه آیت‌الله واعظ‌طبسی از مرز خارج و به افغانستان می‌رود.

نصیری تشریح کرد: هنگامی که اندرزگو از افغانستان باز می‌گردد درصدد ترور شاه برمی‌آید به ‌گونه‌ای که قصد داشت از فلسطین مواد منفجره وارد کند و شاه را ترور نماید.

معاون اجرایی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: وی آموزش و مهارت با انواع سلاح‌ها را توسط نماینده امام خمینی (ره) در سازمان آزادی‌بخش فلسطین فرا گرفت.

وی یادآور شد: بسیاری از وقایع دنیا تصادفی نیست، شهید اندرزگو 19 ماه رمضان 1318 به دنیا می‌آید و در نوزدهم ماه رمضان 1357 نیز به شهادت می‌رسد، او را علی نامیدند و مانند پیروان اهل‌البیت (ع) زندگی کرد.

نصیری عنوان کرد: شهید نواب‌صفوی یکی از الگوهای مبارزه برای اندرزگو بود، هم‌چنین وی درسال 51 در زندان متوجه انحراف سازمان مجاهدین خلق می‌شود و مسیر مبارزات خود را از همه جدا و به امام خمینی عشق می‌ورزد. 

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول