اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

کاراته‌کای قمی به مدال نقره لیگ جهانی کاراته دست یافت

خبرگزاری فارس: کاراته‌کای قمی با درخشش در مسابقات لیگ جهانی کاراته، کشورمان را صاحب یک نشان ارزشمند نقره کرد.

کاراته‌کای قمی به مدال نقره لیگ جهانی کاراته دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم چهارمین مرحله رقابت‌های معتبر لیگ جهانی کاراته در سال 2012 ملقب به کاراته‌وان که زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی کاراته برگزار می‌شود، تاکنون برای کاراته‌کاهای قمی نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

این دوره از رقابت‌ها با شرکت کاراته‌کاهای مدعی از 47 کشور صاحب نام این رشته از سراسر دنیا به میزبانی کشور ترکیه در شهر استانبول در حال برگزاری است و از کشورمان نیز کاراته‌کاهای مرد و زن در اوزان مختلف حضور دارند.

بعد از اینکه این رقابت‌ها در روز جمعه وزن‌کشی شد و کاراته‌کاهای کشورمان رقبای خود در اوزان مختلف این پیکارها را شناختند، روند پیکارها به شکلی پیش رفت که در نهایت در پایان روز نخست کاراته‌کاهای کشورمان موفق به کسب چندین مدال ارزشمند این مسابقات شدند.

اما در حالی که روز دوم این رقابت‌ها نیز برای کاراته‌کاهای کشورمان پربار بود، یکی از مدال‌های کسب شده تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان در بخش مردان را کاراته‌کای شایسته قمی حاضر در وزن منهای 60 کیلوگرم کسب کرد تا ایران همچون دوره قبل در اندونزی یکی از کشورهای موفق این رقابت‌ها لقب بگیرد.

کاراته‌کای قمی حاضر در این وزن امیر مهدی‌زاده از استعدادهای درخشان کاراته قم در سال‌های اخیر است که در تلاش برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی کاراته کشورمان اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا در سال 2012 در نهایت به مقام نایب قهرمانی و نشان برنز بسنده کرد.

مهدی‌زاده در دور نخست این رقابت‌ها بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته با حریفی از کشور ترکیه روبه‌رو شد و در جدال برتر در مقابل تماشاگران میزبان به برتری قاطع هفت بر سه دست یافت تا راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

این پیروزی روحیه نماینده شایسته کاراته قم را به حدی افزایش داد که وی در جدال دوم در مقابل رقیبی از کشور روسیه حرفی باقی نگذاشت و با شایستگی این رقیب خود را نیز بدون اینکه امتیازی به وی بدهد با نتیجه قاطعانه هفت بر صفر شکست داد.

برتری برابر حریف اهل کشور روسیه موجب شد تا مهدی‌‌زاده در مرحله بعدی با حریفی از کشور شیلی برخورد کند که در این مسابقه نیز با ارائه تمام توانمند‌ی‌های خود با حساب چهار بر صفر به پیروزی رسید و بدین ترتیب راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نکته جالب توجه رقابت‌های وزن منهای 60 کیلوگرم لیگ جهانی در ترکیه این بود که دو نماینده ایران در این وزن در نیمه نهایی به یکدیگر برخورد کردند و طی آن کسب موفقیت در مصاف با رقیب شیلیایی موجب شد تا کاراته‌کای قمی وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان یعنی امیر مهدی‌زاده در جدال برابر علیرضا اجدادی هموطن خود به برتری نزدیک و نفس‌گیر سه بر دو دست یافت و بدین شکل به دیدار نهایی این وزن در چهارمین دوره پیکارهای لیگ جهانی کاراته راه پیدا کند و بخت خود را برای کسب مدال طلا بیازماید.

مهدی‌زاده در دیدار فینال وزن منهای 60 کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها، این بار به کالوین کالین نایب قهرمان جهان برخورد کرد و ورزشکار ارزنده قم این مبارزه را واگذار و به مدال نقره قناعت کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول