اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کرمان:

دامداران برای خرید دام با دامپزشکی هماهنگی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: دامداران برای جلوگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری سل و بروسلوز قبل از خرید دام جدید با شبکه دامپزشکی برای انجام تست سل و خونگیری هماهنگ کنند.

دامداران برای خرید دام با دامپزشکی هماهنگی کنند

محمدمهدی یزدانپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بررسی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و شناسایی مناطق و منابع آلوده از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه جامع و مدونی برای پیشگیری، کنترل و ریشه‌کنی این بیماری‌ها تدوین و اجرا می‌شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه سل و بروسلوز از جمله بیماری‌های بسیار مهم و قابل انتقال از دام به انسان هستند، بیان کرد: این بیماری‌ها علاوه بر خسارت سنگین اقتصادی به صنعت دامپروری در بعضی از موارد عوارض جبران‌ناپذیر و غیر قابل درمان در انسان به وجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با این بیماری‌ها و با تلاش مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون بر روی 3 هزار و 426 راس دام سنگین تست انجام شده است.

یزدان‌پناه بیان کرد: بروز بیماری سل در گاوهای شیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا علاوه بر تلفات دام، موجب کاهش تولید شیر به میزان 10 تا 25 درصد می‌شود.

وی افزود: برای شناسایی و حذف دام‌های مبتلا به بروسلوز تعداد 2 هزار و 734 مورد خونگیری از دام‌های سنگین شهرستان کرمان انجام شده است که از این میان هشت راس دام راکتور بروسلوز شناسایی و از چرخه تولید حذف شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در کشتارگاه دام لاشه‌های آلوده به سل توسط کارشناسان دامپزشکی حذف می‌شوند، اذعان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سل و بروسلوز دامداران قبل از خرید دام جدید با شبکه دامپزشکی برای انجام تست سل و خونگیری دام‌ها هماهنگ کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول