اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فک خزری در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فک خزری تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد.

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فک خزری در گیلان

محمدجواد محمدی‌زاده در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش فک خزری را از گونه‌های در خطر انقراض نامید و اظهار کرد: سازمان محیط زیست برای حفاظت از فک خزری برنامه‌های آموزشی را برای صیادان و افرادی که با دریا ارتباط دارند، اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر صیادان فک آسیب‌دیده‌ای را به صورت زنده تحویل سازمان حفاظت محیط زیست قرار دهند جایزه دریافت می‌کنند، افزود: افراد مذکور از حمایت سازمان حفاظت محیط زیست برخوردار می‌شوند.

محمدی‌زاده از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فک خزری تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: دامپزشکان با استقرار در درمانگاه مذکور خدمات تخصصی و فوق تخصصی در مورد فک خزری را ارائه می‌دهند.

معاون رئیس جمهور هدف از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی فک خزری را حمایت از این گونه دریای خزر عنوان کرد و یادآور شد: حمایت از گونه‌های در حال انقراض از امتیازهای جمهوری اسلامی ایران است و باید این امتیاز را حفظ کنیم.

* شهرک‌های خصوصی توسعه می‌یابند

وی همچنین به سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: فاضلاب خروجی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی مدیریت می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه موضوع فاضلاب بیش از 45 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی برطرف شده است، خاطرنشان کرد: فاضلاب بقیه واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع پساب‌های صنعتی تا پایان برنامه پنجم توسعه در این شهرک‌ها برطرف می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حجم سرمایه‌گذاری برای احداث تصفیه‌خانه‌های صنعتی را بالا دانست و بیان کرد: صاحبان صنایع انگیزه لازم برای احداث تصفیه‌خانه‌ها را ندارند و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست تلاش می‌کنند با توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی و استقرار صنایع در این شهرک‌ها موضوع پساب واحدهای تولیدی را برطرف کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول