اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

75 هزار واحد مسکن روستایی فارس مقاوم‌سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مناسب بانک‌ها 75 هزار واحد مسکن روستایی استان فارس تا پایان سال 91 مقاوم‌سازی شود.

75 هزار واحد مسکن روستایی فارس مقاوم‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق‌عابدین در جلسه مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان فارس، با بیان اینکه با تحقق این هدف، انقلابی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: با تداوم روند مقاوم‌سازی امیدواریم تا پایان سال آینده، با مقاوم‌سازی 180 هزار واحد مسکن روستایی، جشن پایان مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی استان فارس را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی هر خانه روستایی برابر با نجات جان چند نفر در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله است، افزود: مسئولیت ما در مقابل جان مردم و حوادثی که واحدهای مسکونی را تخریب می‌کند، بسیار است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه از سال 72 تاکنون، 15 حادثه طبیعی مهم مانند سیل و زلزله در استان فارس رخ داده است، گفت: در دولت‌های نهم و دهم 117 هزار و 500 خانه در فارس بهسازی و مقاوم‌سازی شده که آمار موفق و ارزشمندی است و باید برای جبران کمبودها تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار فارس خواستار طراحی سازوکاری با حضور مسئولان بانک‌های استان، مسئولان سازمان راه و شهرسازی و فرمانداران شد که بر اساس آن روند شناسایی و اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، با سرعت بیشتری صورت گرفته و حداکثر منابع ملی در این زمینه در استان فارس جذب شود.

صادق‌عابدین با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه، حدود 900 میلیارد تومان پروژه در استان فارس اجرا می‌شود، افزود: برای تحقق بازسازی 75 هزار واحد مسکونی روستایی در سال 91 باید هر کدام از بانک‌های عامل تا پایان سال، ماهانه تسهیلات مربوط به مقاوم‌سازی 2 هزار واحد مسکونی روستایی را پرداخت کنند.

در این جلسه علی‌نقی لقمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه براساس سرشماری سال 1385، بیش از 180 هزار واحد مسکن روستایی غیرمقاوم در استان فارس وجود دارد، افزود: وام بانکی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 5 میلیون تومان به 12.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول