اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی 150 روستای هدف گردشگری دارد

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: 150 روستای هدف گردشگری در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی وجود دارد که باید در راستای ساماندهی آنها اهتمام شود.

آذربایجان‌غربی 150 روستای هدف گردشگری دارد

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بعضی از روستاهای این استان از مواهب طبیعی و تفرجگاه‌های زیبایی برخوردار هستند بنابراین در شمار روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته فقط 13 روستای استان در این گروه قرار گرفته بودند ولی با همت فرمانداران، بخشداران، دفتر امور روستایی استانداری و ... 137 روستای دیگر شناسایی شده و در مجموع وجود 150 روستای هدف گردشگری به تصویب رسید.

امامی به آمادگی سازمان میراث فرهنگی برای صدور مجوز در راستای سرمایه‌گذاری در این مناطق اشاره کرد و گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای ورود به این عرصه راغب بوده و از طریق فعال‌سازی این ظرفیت، روستاهای استان را به مناطق زیبا و مفرح تبدیل کنند.

وی با اظهار به اینکه در صورت همکاری فعالان بخش خصوصی اعتبارات دولتی نیز جذب می‌شود، ادامه داد: بالفعل‌سازی این ظرفیت نهفته در آذربایجان‌غربی همکاری دوطرفه دولت و بخش خصوصی را می‌طلبد چراکه در این صورت زیرساخت‌ها سریع‌تر و زودتر فراهم می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به وجود 15 پایگاه اطلاع‌رسانی در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: در این پایگاه‌ها، راهنمایان از طریق توزیع بروشور، نقشه و کتابچه اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

امامی به آماده‌سازی بناهای تاریخی، موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها، مساجد، کلیسا‌ها و پایانه‌های مناطق مختلف استان اشاره کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی اعم از استانداری، شهرداری، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و ... برای ارائه خدمات به مسافران نهایت تلاش خود را می‌کنند تا خاطره‌های شادی در اذهان مسافران به ثبت برسد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول